NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det kostar nte 7000:- att montera drag, det måste vara inklusive själva drag kroken & elsatsen.

kostar nog i runda slängar 3000:- att få det monterat
CarMan skrev:Det kostar nte 7000:- att montera drag, det måste vara inklusive själva drag kroken & elsatsen.

Var någonstans hittade du det här prisen?
På Volvo vill dem ha ca 7400 för monterad och besiktigad
CarMan skrev:Det kostar nte 7000:- att montera drag, det måste vara inklusive själva drag kroken & elsatsen.

3000,- är väl nog så plågsamt för plånboken om man är vanlig Svensson, speciellt om det bara tar ca 1,5 timmar för en erfaren person (tidsuppgift som är tagen ur luften).
Förstår att ni också skall överleva, men prisbilden är ändå lite skev!
Jag vet inte vad det kostar & framförallt så kostar det olika på olika ställen.
det jag ville poentera var att det INTE kostar 7000:- som nån skrev i tråden.
ag tycker att det är missvisande att skriva att det kostar 7000:- att få nått monterat, när det igentlige är montering + matrial kostnad. det var det jag ville ha fram att man itne ska blanda in matrial kostnaden i monterings priset.
Bumpar en gammal tråd lite, då jag själv måste skaffa en dragkrok. Jag mailade bilia + mekonomen för prisoffert för en monterad dragkrok och bägge skulle ha cirka 9000:- (fast dragkrok).På bilia var det exklusive registreringskostnad också. Höll på att svimma av chockpriserna! :evil: :evil:

Jag kikade runt istället och hittade en firma på blocket som gör en hel del reklam för krokar och har nu beställt en av dom till priset strax under 3 tusen med frakt med allt som ska behövas för installation. Med deras kit ska man inte heller behöva krångla med mjukvaran i bilen. Det återstår att se hur det går det hela, men för er som går i krok tankar är nog detta ett "billigare alternativ" iallafall :D

Jag låter nog en bekant installera det men jag kan ju informera hur det gick sen om någon är nyfiken 8)

Bilen i fråga är en v50 T5 -05
Kan ju berätta att jag betalade ca 1600 kr hos JB för en kpl krok, med styrenhet och kabelhärva.
Montering räknar jag med att göra själv.
Ladda mjukvara vid nästa service.
/greenbay
rosenlorden skrev:Bumpar en gammal tråd lite, då jag själv måste skaffa en dragkrok. Jag mailade bilia + mekonomen för prisoffert för en monterad dragkrok och bägge skulle ha cirka 9000:- (fast dragkrok).På bilia var det exklusive registreringskostnad också. Höll på att svimma av chockpriserna! :evil: :evil:

Jag kikade runt istället och hittade en firma på blocket som gör en hel del reklam för krokar och har nu beställt en av dom till priset strax under 3 tusen med frakt med allt som ska behövas för installation. Med deras kit ska man inte heller behöva krångla med mjukvaran i bilen. Det återstår att se hur det går det hela, men för er som går i krok tankar är nog detta ett "billigare alternativ" iallafall :D

Jag låter nog en bekant installera det men jag kan ju informera hur det gick sen om någon är nyfiken 8)

Bilen i fråga är en v50 T5 -05

hur korkad får man vara, återigen så jämförs pris på montarat klart på bil, inklusive martial, med bara matrial... (hur mycke får du dra med de olika drag krockarna?)
Jo jag vet att det är MONTERINGEN som är den stora UTGIFTEN, du behöver inte poängtera det om och om igen 8)

Här är Volvos offert i stora drag via mail kontakt, 3400:- i material, och med arbetskostnad totalt 8500:-. Jag förstår inte hur dom kan ta en arbetskostnad på 5100:- ?!? Av principskäl väljer jag att köpa från annan leverantör även fast man kanske kan dra en stridsvagn med en superduper krok från Bilia. Med den andra kroken slipper jag krångla med mjukvaran också. Jag har inte vikt specsen än på den nya kroken, då jag inte fått den...
Att plocka ner inredningen bak är tidskrävande. Jag gissar att en rutinerad mek monterar en volvo krok på 3,5h. inkl allt.
Du får det att låta väldigt jobbigt att installera mjukvaran, det tog 15 minuter effektiv tid. Men visst du måste ta dig till en volvo verkstad.

På en 2,0D får du dra 1480 kg med B-körkort med volvos krok.

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]

Trögstyrd V70 trots ny servopump

Kärvande rattaxelknutar är väl en k[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]