Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
inge illa mena om nya pärlan. men man måste ju se rep kostnad i förhållande till bilens värde :)
Användarvisningsbild
av Pliind
grammse skrev:
Sweeman skrev:
grammse skrev: En sk sotningssatts (innehåller de flesta packningar) kostar runt en 1000 lapp. Stod även att man ska byta topplocks bultarna på mekonomens hemsida :???: Byta packning kan du och svärfar göra :wink: :wink:
inga svårigheter om han är gammal meck :)
huhu min far är som han är och anser att hemma meckare kan inte sina saker så måste ta han till volvo.. spelar ingen roll för mig, pappa betalar ^^
Så din pappa tycker om att kasta ut onödiga pengar på en gammal 740.
Skulle jag ej byta själv skulla jag lämna till en sk allbilsverkstad. Då jag tror de är seriösare och billigare än BILIA/VOLVO. Det är min erfarenhet av bilia från denna stad men för det så sågar jag inte bilia allmänt i hela landet :wink:
mjo men får se vad han säger när han får höra att de tar 6000kr...
Användarvisningsbild
av Pliind
grammse skrev:inge illa mena om nya pärlan. men man måste ju se rep kostnad i förhållande till bilens värde :)
nej nej, förstår dig, men mina föräldrar bor utomlands och de vill att jag ska ha en fungerande bil att ta mig till skolan och tillbaka som ska fungera ett ex antal år.. så morsan sa att vi får ta det som en investering.. får se nu vad farsan säger när han kommer hem..
Användarvisningsbild
av Nexus
Sweeman skrev:
grammse skrev:inge illa mena om nya pärlan. men man måste ju se rep kostnad i förhållande till bilens värde :)
nej nej, förstår dig, men mina föräldrar bor utomlands och de vill att jag ska ha en fungerande bil att ta mig till skolan och tillbaka som ska fungera ett ex antal år.. så morsan sa att vi får ta det som en investering.. får se nu vad farsan säger när han kommer hem..
Hälsa mamma att ni måste invenstera i en Turbo bil så du inte kommer för sent till plugget :wink: :wink:
Användarvisningsbild
av Pliind
haha skulle vilja se det hända du ;) jag är hennes lilla gullegris så en turbo som man kan köra ännu fortare med skulle sätta skräck i hennes ögon :P får räcka med en seg b230f med automat tills man har egna pengar :twisted:
Användarvisningsbild
av Nexus
Sweeman skrev:haha skulle vilja se det hända du ;) jag är hennes lilla gullegris så en turbo som man kan köra ännu fortare med skulle sätta skräck i hennes ögon :P får räcka med en seg b230f med automat tills man har egna pengar :twisted:
hon kan vara lugn lilla mamma :D du tycks ju inte komma så längt med dina bilar :lol: :lol: :lol:
Sorry jag var bara tvungen :lol: :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av Pliind
pff :P nepp min otur är förjävlig! fan om nått mer händer nu!
Användarvisningsbild
av Nexus
Sweeman skrev:pff :P nepp min otur är förjävlig! fan om nått mer händer nu!
Vi kanske ska starta en insamling :wink: så du kan köpa dig en fin cykel att ta dig till plugget med :D
Användarvisningsbild
av Pliind
haha never! har en som farsan hade i sina unga dar med automatväxel! tråkigt att cykla osså <_<
Användarvisningsbild
av Nexus
Sweeman skrev:haha never! har en som farsan hade i sina unga dar med automatväxel! tråkigt att cykla osså <_<
Men det löser sig säkert . Byte packning är ju snabbt gjort för en van meck. Nog ska du få ordning på bilen innan skolan börjar. Folk står inte på kö till verkstan efter semestern då kassan är SLUT :wink: :wink:
Volvo car UX

Inte jag heller på 25'a

Har fått ett ungefärligt pris: 5.640 kr[…]

Stefans 968

@StefanN , Nu hittar du bara på för at[…]

Har bromsskivor från Brembo på b&ari[…]