Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av NORDIC MAN
Min ändrar inte vinkel den mörknar typ som tonade glasögon gör i solsken 8)
Användarvisningsbild
av Gizz
NORDIC MAN skrev:Min ändrar inte vinkel den mörknar typ som tonade glasögon gör i solsken 8)
Det gör inte min heller men kunde inte förklara det på ett bra sätt tyckte jag.
Användarvisningsbild
av NORDIC MAN
okej 8)
av karlskrona_krille
ok då är det rätt.. den gör så man inte blir bländad alltså :)
Användarvisningsbild
av VolvoNille
Men Djinn, du kan testa och ringa dem o se om det är möjligt! Jag ringde upp till dem när jag väntade på min XC90 Executive.. ville ändån ha klimatanläggning till tredje raden. Och joo med ett litet snack med snubben i luren så ordnades det :wink:
Användarvisningsbild
av Gizz
karlskrona_krille skrev:ok då är det rätt.. den gör så man inte blir bländad alltså :)
Precis! 8)
av Djinn
VolvoNille skrev:Men Djinn, du kan testa och ringa dem o se om det är möjligt! Jag ringde upp till dem när jag väntade på min XC90 Executive.. ville ändån ha klimatanläggning till tredje raden. Och joo med ett litet snack med snubben i luren så ordnades det :wink:
Ringa vart? Har redan varit i kontakt med vpssvar och där har de sagt 9 Augusti som definitivt datum.
Finns det någon annan jag kan ta kontakt med menar du? Blev mest fundersam över att de hade gett ett slutdatum till min försäljare och sedan sätter ett annat, tidigare datum utan att kund eller försäljare meddelas.
av Håkan.Persson
Anledningen till att det ev. inte går att plocka en spegel från "skroten" är nog att spegeln är FULL MED ELEKTRONIK, måste ha en spegel med rätt "version" för din bil o.likn för att det skall funka.

så alla som undrar varför spegeln är så tjock.... Det är för att den är "smockfull" med elektronik.
Användarvisningsbild
av polcirkeln
karlskrona_krille skrev:ok då är det rätt.. den gör så man inte blir bländad alltså :)
Från den inre backspegeln ja... men ljus/sol i de yttre speglarna bländar väl fortfarande. Den stora nyttan kommer väl först när det är automatisk avbländing i alla speglar. Har för mig att det finns till BMW så det kanske kommer till Volvo någon gång...
Användarvisningsbild
av Mr H
Hade sådan automatik i S80:n och tyckte inte alls det var speciellt bra.
Avbländningen var inte tillräckligt kraftig för att jag inte skulle bli bländad av bakomvarande bil. Kom på mig själv många gånger med att sitta med nedböjt huvud för att inte bli bländad. Dessutom tonade den om för långsamt när en bil plötsligt dök upp bakifrån. Jag han bli ordentligt bländad innan spegeln dämpade ljuset en aning. Kanske går det att få olika "toningsgrad" via mjukvara men det har jag ingen aning om.
Kanske är det jag som är lite extra ljuskänslig (känner behov av solglasögon väldigt ofta, även dagar utan direkt solljus) men jag är tacksam att slippa den "finessen" i min nya bil. Jag upplever den manuella avbländningen som kraftigare, och inte är det speciellt jobbigt att ändra manuellt heller.

Men, det är ju jag det!! 8)
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]