Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fisketorp
ok.. får nog ta modet till mig att kika lite på det, men säkrast att ordna nya packningar om mna ändå ska pilla lite..

Det att man ska dela på bränsleledningarna som sitter bakom motorn..
för att kunna lägga bort bränslerör och spridare..
Finns det någon risk att det uppstår lekage där efteråt eller brukar det lossa lätt?

Får väl ta och beställa en ny flamfälla.. säkert som du säger att den drar mer olja, var dåbra kletigt där den skulle sitta..

Tackar för bra info!
av antere
min t5a gjorde 100 strax innan vavstopp på 2an :idea:
av *pettson*
antere skrev:min t5a gjorde 100 strax innan vavstopp på 2an :idea:
Vi tackar för informationen och undrar hur det egentligen påverkat minskad toppfart på din T5 :?: :idea: :idea: :idea:
av LeoGetz
Är det bara att rengöra oljeseparatorn? Eller är det något att tänka på när man gör det?
av *pettson*
LeoGetz skrev:Är det bara att rengöra oljeseparatorn? Eller är det något att tänka på när man gör det?
ja alltså ska man göra jobbet så ska man göra det ORDENTLIGT alltså ta bort insuget.. ta bort oljefällan och SEN rengöra den med nåt lämpligt. Är den riktigt gammal så kan man köpa en ny. Det är inte ovanligt med sprickor tyvärr..
av LeoGetz
*pettson* skrev:
LeoGetz skrev:Är det bara att rengöra oljeseparatorn? Eller är det något att tänka på när man gör det?
ja alltså ska man göra jobbet så ska man göra det ORDENTLIGT alltså ta bort insuget.. ta bort oljefällan och SEN rengöra den med nåt lämpligt. Är den riktigt gammal så kan man köpa en ny. Det är inte ovanligt med sprickor tyvärr..
Jag har tagit bort precis allt, men min fundering är om det är nåt slags filter i oljeseparatorn? Eller är det bara och spruta i nån slags rengöring? Där själva
flammfiltret sitter kommer jag att byta allt men frågan är just om separatorn, om jag behöver köpa en helt ny för att det sitter ett filter i den (burken är ju helt tillsluten).
av *pettson*
LeoGetz skrev:
*pettson* skrev:
Jag har tagit bort precis allt, men min fundering är om det är nåt slags filter i oljeseparatorn? Eller är det bara och spruta i nån slags rengöring? Där själva
flammfiltret sitter kommer jag att byta allt men frågan är just om separatorn, om jag behöver köpa en helt ny för att det sitter ett filter i den (burken är ju helt tillsluten).
finns inget filter i den. Den består av en gjuten plastring och ett tomrum.. Så du behöver inte vara orolig. Tvätta du.
av LeoGetz
*pettson* skrev:
LeoGetz skrev:
*pettson* skrev: ja alltså ska man göra jobbet så ska man göra det ORDENTLIGT alltså ta bort insuget.. ta bort oljefällan och SEN rengöra den med nåt lämpligt. Är den riktigt gammal så kan man köpa en ny. Det är inte ovanligt med sprickor tyvärr..
finns inget filter i den. Den består av en gjuten plastring och ett tomrum.. Så du behöver inte vara orolig. Tvätta du.
Tack för hjälpen. Jag köpte en ny istället, var för mycket o göra rent, den kostade bara 250kr, känns skönt o ha en ny istället. :D

Dumpventil?

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

På den äldre V60 modellen har inte 18&r[…]