Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av timebandit
Bytta mina idag också fast med hjälp av en som kan lite bättre än jag.

Absolut inget fel på passformen! Och nu är dessutom oljudet borta, skönt.

Det gick bra med en oslipad 17 nyckel för att dra fast "skiten", inga problem där inte.
Hissade bara upp en sida åt gången och det gick buslätt.
Nu får vi se hur länge desa håller... Vet att även Volvo har problem med sina produkter till framvagngen att hålla... eller problem å problem, säkerligen medvetet gjort för att tjäna pengar =)
Användarvisningsbild
av Nexus
timebandit skrev:Bytta mina idag också fast med hjälp av en som kan lite bättre än jag.

Absolut inget fel på passformen! Och nu är dessutom oljudet borta, skönt.

Det gick bra med en oslipad 17 nyckel för att dra fast "skiten", inga problem där inte.
Hissade bara upp en sida åt gången och det gick buslätt.
Nu får vi se hur länge desa håller... Vet att även Volvo har problem med sina produkter till framvagngen att hålla... eller problem å problem, säkerligen medvetet gjort för att tjäna pengar =)
Jag sa ju att det går bra med att bara hissa ena sidan i taget :evil: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Användarvisningsbild
av Erik Å
Volvo-stagen är förbättrade i omgångar, den svaga punkten är tydlligen att saltvatten kryper förbi gummibälgen, kulan rostar och slipar sen upp sätet så det blir glapp. Att nyckelgreppet är ersatt med torx är för att få plats med en kraftigare bälg. Originalstagen började klappra vid typ 2000 mil, de senaste har gått 7000 och är ännu tysta. Men så har jag ett litet trick, lägger lite fett vid kanterna på gummibälgen för att få dem helt vattentäta. Funkar även på spindel och styrleder, de verkar hålla för evigt nu... (ta i trä)
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]

Där ska bara vara ett dimbakljus så n&a[…]