Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
ZAV skrev:
grammse skrev:
ZAV skrev:Jo men som sanerings firman & rekondarna sa så finns det antagligen mögel kvar under textilen annars borde lukten vara borta efter 3 st textiltvättar & 4 st olika sprayningar av Odor-X & Sonax luktborttagare + antal timmars vädring.
Jag skulle då plocka av klädseln på stolarna och ge de en riktig omgång med tvätt.
lite pilligt men inte så svårt. Men du får plocka fram din kvinnliga sida så brukar det gå bra :wink: :wink: :wink:
Visste inte äns att det gick att ta bort klädseln!Har du gjort det på 850 kombi nångång? Låter nästan enklare att köpa julas ångtvättare & köra med den. Fårgan e bara om den blir så pass varm att den dödar kvalster & mögel sporer?? Om den gör det så blir det ju ordentligt rent..Eller e jag fel ute?
visst är det mycket enklare att testa med ångtvättaren först.. jag har inte plockat bort klädsel på just volvo men det är pilligt man måste plocka "isär" stolen/sätena sen behöver man nya klammer och gärna en tång som man klämmer fast de nya med.
Testa ångtvätten först det kan ju vara värt ett försök :D
av ZAV
Jaha nu jag anv min nya ångtvättare från Jula. Bältena var ju lite mögliga & det försvann ju. Körde på ena sitdynan bak & höll på i nästan 2 timmar & det kom skit på fiberduken varje ggr så jag ledsna på den. Tog ur framstolarna & baksäten & körde med högtrycken, våtdammsög & snacka om att det var skit i dammsugaren :shock: Ångade lite för att se om fiberduken vart skitig & det blev den inte :D Tyckte inte att det luktade nånting heller fast dom var blöta. Allt fick torka i solen tills den försvann och nu står allt i garage med 2 st kupévärmare som blåser mot dem.
Hoppas på det bästa & om det inte luktar när det är torrt så är väl mögel & skit borta....eller?
Användarvisningsbild
av Nexus
ZAV skrev:Jaha nu jag anv min nya ångtvättare från Jula. Bältena var ju lite mögliga & det försvann ju. Körde på ena sitdynan bak & höll på i nästan 2 timmar & det kom skit på fiberduken varje ggr så jag ledsna på den. Tog ur framstolarna & baksäten & körde med högtrycken, våtdammsög & snacka om att det var skit i dammsugaren :shock: Ångade lite för att se om fiberduken vart skitig & det blev den inte :D Tyckte inte att det luktade nånting heller fast dom var blöta. Allt fick torka i solen tills den försvann och nu står allt i garage med 2 st kupévärmare som blåser mot dem.
Hoppas på det bästa & om det inte luktar när det är torrt så är väl mögel & skit borta....eller?
återkom gärna med svar när de har torkat. kan ju vara bra köpa en sån och köra på min vanliga klädsel då den säkert är skitigare än man tror.

Men visa ej den för tanten. då åker du på göra rent alla möbler inne oxå :wink: :wink:
av creamore
Tror att det var för sent för det rådet... ;)
av ZAV
grammse skrev:
ZAV skrev:Jaha nu jag anv min nya ångtvättare från Jula. Bältena var ju lite mögliga & det försvann ju. Körde på ena sitdynan bak & höll på i nästan 2 timmar & det kom skit på fiberduken varje ggr så jag ledsna på den. Tog ur framstolarna & baksäten & körde med högtrycken, våtdammsög & snacka om att det var skit i dammsugaren :shock: Ångade lite för att se om fiberduken vart skitig & det blev den inte :D Tyckte inte att det luktade nånting heller fast dom var blöta. Allt fick torka i solen tills den försvann och nu står allt i garage med 2 st kupévärmare som blåser mot dem.
återkom gärna med svar när de har torkat. kan ju vara bra köpa en sån och köra på min vanliga klädsel då den säkert är skitigare än man tror.

Men visa ej den för tanten. då åker du på göra rent alla möbler inne oxå :wink: :wink:
Som jag skrev så ledsnade jag på ångtvättningen för den är nog inte så bra till bilsäten eller så har jag fel..Aldrig ångtvättat förut, jag blåste bara av alla säten med vanlig högtryck & provade för att se om det fortfarande kom skit. Självklart berättar jag så fort dom torkat om det hjälpte med högtrycken. Däremot känner jag inte att jag slängt pengarna i sjön för jag har barn & soffan hemma tex blir ju lite skitig ibland så det e bara att lära sambon hur den funkar 8)
Användarvisningsbild
av Nexus
ZAV skrev:
grammse skrev:

Som jag skrev så ledsnade jag på ångtvättningen för den är nog inte så bra till bilsäten eller så har jag fel..Aldrig ångtvättat förut, jag blåste bara av alla säten med vanlig högtryck & provade för att se om det fortfarande kom skit. Självklart berättar jag så fort dom torkat om det hjälpte med högtrycken. Däremot känner jag inte att jag slängt pengarna i sjön för jag har barn & soffan hemma tex blir ju lite skitig ibland så det e bara att lära sambon hur den funkar 8)
:oops: läste lite snabbt mellan raderna. men på en lite skitig klädsel kanske ångtvätten fungerar bra??? Så du tog till Camaro69 ide :D . :lol:
av albinson
Intressant tråd.

Fick du bort lukten ur sätena?
Användarvisningsbild
av Nexus
albinson skrev:Intressant tråd.

ZAV! Har sätena ej torkat ännu??? vi väntar på svar :wink:
av ZAV
grammse skrev:
albinson skrev:Intressant tråd.

ZAV! Har sätena ej torkat ännu??? vi väntar på svar :wink:
Hello. Jag har varit borta ett tag med familjen. Jodå dom är torra nu. Jag var hos en saneringsfirma som fick sniffa på sätena & han sa att det inte luktar mögel utan nån slags kem el liknande. Nu är dom ju så klart torra & det luktar knappt något om baksätena. Däremot fram så luktar det nått som inte luktade förut, svårt att förklara men efter jag körde av alla säten med högtrycks tvätten & våtdammsög framsätena så luktar det smuts el nått. Skulle behöva köra av sätena med en kemtvätt el nått. Svårt att få tag på bara. Just nu så har jag inte råd med att lämna in den. Men som sagt jag har kört ned till Öland & hem igen och det har inte luktat så pass mkt att man stör sig. Så högtrycken gjord ganska rent men inte 100 %.
Värmare XC60 22-

Tycker det funkar bra ändå. Min kollega[…]

Hej Per. Jag har nämligen samma problem nu. […]

Womens In Your City - No Verify - Anonymous Sex Da[…]