Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ericsson
Nu svär jag väl i kyrkan, men jag tycker att även V70 suger om man har några kottar. Fram gör vindrutans lutning att man får trixa in dom i barnstolen. Bak så är dörrarna ganska små och öppnas inte så mycket så där är det också ett trixande. Ska man hämta och lämna på dagis och göra några ärenden så blir jag lite less. På längden har inte V70n så där värst mycket utrymme vilket märks om man har två fullstora barnstolar bakom varann. Jag vet att hur många barnfamiljer som helst har V70 och är säkert nöjda men (här kommer alltså svärandet) jag börjar snegla åt andra, i mitt tycke, mer praktiska och ändamålsenliga familjetransportörer.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Ericsson skrev:Nu svär jag väl i kyrkan, men jag tycker att även V70 suger om man har några kottar. Fram gör vindrutans lutning att man får trixa in dom i barnstolen. Bak så är dörrarna ganska små och öppnas inte så mycket så där är det också ett trixande. Ska man hämta och lämna på dagis och göra några ärenden så blir jag lite less. På längden har inte V70n så där värst mycket utrymme vilket märks om man har två fullstora barnstolar bakom varann. Jag vet att hur många barnfamiljer som helst har V70 och är säkert nöjda men (här kommer alltså svärandet) jag börjar snegla åt andra, i mitt tycke, mer praktiska och ändamålsenliga familjetransportörer.
Det ligger väl trots allt någonting i det där.... det är ju bara att titta på vad som är populärt bland barnfamiljer i USA (då menar jag medelklass som inte har några ekonomiska spärrar att välja en V70 ifall de hade velat) & det är sk familyvans/minivans flitigt använda av "soccer moms" :) :wink: .

Jag älskar ju min V70 men har full förståelse för att barnföräldrar kan ha andra krav.
av Kena
Ska du ha mer än ett barn och åka bil mer än bara till Ica och handla kan en större bil vara att föredra. Men själva tänket att ha en fin ren bil ska du nog överge om ni tänkt skaffa familj :lol: . Det jag/vi tyckt varit mest praktiskt är nog kombin som vi iofs. skaffade efter barnvagnstiden, men ångrar oss att den inte köptes tidigare. Skinnklädsel har faktiskt vart himmla praktiskt och lätt att spola bort lera och piggelin från.
Användarvisningsbild
av gundj
Det finns ju takbox att ta till när mycket grejor ska med.
Men mitt val hade blivit kombin alla gånger.
nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]