Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Editdriver
Lite historia/nu o framtid gällande avgaset;
Så långt som min kunskap & tillgång på passande delar sträckte sig så kändes Ferrita som en given samarbetspartner. Dock fick jag förklarat att deras ljuddämpare är av kammar-konstruktion. Inte som jag vill ha det, med rakt perforerat rör rakt igenom. Då det inte var ekonomiskt försvarbart att låta dom bygga så som jag ville ha det.. blev det endast deras 3 främre rör. Diameter 2,75". Dessa monterades nu i kväll 🙂👍 Låter dovt o lovande för fortsättningen, som är..
KZR, blir det inte. Dom verkar ha sjukt mycket att göra..
I morgon ringer jag istället o bokar tid med A-Alt. Blir spännande o intressant hur ljudet blir..
Dovt o lätt dämpat Hoppas jag på 🥰
Editdriver skrev: tor 29 aug 2024, 20:59
I morgon ringer jag istället o bokar tid med A-Alt. Blir spännande o intressant hur ljudet blir..
Dovt o lätt dämpat Hoppas jag på 🥰
Vi väntar SPÄNT på ljudklipp när allt är "klart" :party:
av Editdriver
Hmm..
D är lite olika hur man driver sin verksamhet..
Han verkar populär han på A-Alt Avgassystem.
Han ringer mig när.. Har mao inte fått någon tid bokad, och då, såklart, inte heller något system byggt..
Vad göra då. D låter lite väl mycket från röret..
Tänkte att... o Häpp 🙃 Byggde in insatsljuddämpare som passar inuti 70-röret.
Skall monteras imorgon. Då får jag se om den gör någon skillnad 😱🙏
20240912_194925.jpg
20240912_194925.jpg (2.97 MiB) Visad 3856 gånger
Editdriver skrev: lör 14 sep 2024, 08:49 mp4-ljudfiler kan jag inte lägga till..
Någon som känner till någon lösning/variant?
alternativ lägga upp på youtube, som shorts/klipp och sedan lägga in url/länken här så det "konverterar av sig själv"
av Editdriver
Haha... Sorry!!! Ni som orkar får läsa/komma m tankar/åsikter 👍🙂
Utvärderat korven nu i ca 20 mil. Blev som förväntat tystare med lite användning. Ullen fluffade ut sig som utlovat. Dock!!!!! Vid full gas.. 😖🤪🙃 allt för mycket avgaser skall igenom d 1,5" tunna röret (för att få några mm radiellt m dämpning.. 15 stycken..) jaja hon kunde lika gärna kallas trollflöjten.. visslar ruskigt pinsamt..
Så, nu har jag skaffat mig en nivå som går toppen att åka vanligt med, fram tills snubben A-Alt hör av sig.. Börjar tusan fundera på hans förslag: Bygga ljuddämparna i 2,5" istället för 2" som faan borde räcka.. Eller...???
Kommer 2st 2,5" 25cm långa i diameter 11,5cm verkligen dämpa någonting??? Men d lär ju inte bli trångt = vissel i alla fall.. 😇😱
av Editdriver
Parkera som vanligt folk.. Varför då, är ju nyinvigning av renoverat Brandt Vänersborg.
Fina bilar står närmast röda mattan 😁🥂
Bilagor
20240921_110315.jpg
20240921_110315.jpg (2.78 MiB) Visad 2340 gånger
av Editdriver
Häpp, då är det på plats 🙂
Jari på A-Alt Avgassystem fixade ihop ett litet baksystem. Främre röret är, som sagt, Ferrita's.
Hade tur som fick köpa delar ur deras sats till T8.
En ful jäkla bild när jag kom hem i regnet.. Mer bilder o ljudklipp kommer vid tillfälle 🤜🤛
20240924_175708.jpg
20240924_175708.jpg (2.7 MiB) Visad 1934 gånger

Har en XC60 T8 2019 och har upplevt motsvarande. S[…]

Var du hittar infon kvittar men du har ju lär[…]

Nej det finns ingen text eller symbol på gal[…]

meddelande

Hur raderar jag gamla meddelande i centerdisplayen[…]