NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av psycho4fun
Shaapa skrev:Fick efter en påminnelse svar på mitt lacksläppsärende av Volvo via verkstan hos Bilia. Svaret var kort och koncist: "svaret från VPS är att garantitiden är överskriden".

Så gott folk där ute, förvänta er ingen extra good will på ruttet lackjobb på era bilar från Volvos sida. (Dom kanske behöver dom pengarna till att åtgärda alla "allvarliga fel" istället.) :)
Tråkigt att höra, och lider med dig.
Det som gör mig förbryllad är att folk som ser din bil ute på nån parkering kommer självklart att anse att det är en ny volvo som står där.
Kan tänka mig att de undrar hur en såpass ny volvo kan ha dessa skador.

Det jag vill säga med detta att Volvo kommer tappa tänkbara nya kunder på begagnat och nya bilar om deras såpass nya bilar inte åtgärdas när dessa skador/tillverknings fel uppstår.
Att förlänga din garanti borde ju vara i deras intresse.
av Shaapa
Jo precis, man hade ju hoppats att Volvo skulle resonera på det sättet men det gör dom tydligen inte. Känns som Volvos kvalitetsrykte och anseende är på väg neråt i accelerande hastighet på senare tid. Motormännens rapport om allvarliga fel och antal verkstadsdagar gjorde ju inte saken bättre.

Så nu blir det för min del att bita i det sura äpplet och själv bekosta omlack innan vintern om jag inte ska få allvarliga korrosionsskador av vägsaltet. Annars blir det nog verkligen dyrt!
Byta motorolja V60

Bilen har gått 6900 mil, V60 T3 2018 Servi[…]

Jag hade samma fel med värmen och det var egr[…]

Hej! Undrar vart man kan få tag i denna gumm[…]

Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]