Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ninjakutch
@submarine helt otroligt! min bil luktade inge konstigt alls när jag hade race katten på, Men när jag slängde på 400cells katten så luktar de otroligt illa! Min Shortterm visar nu ungefär lika som din, Men longtermen ligger fortfarande runt 12-14%. Har lagt dehär på hyllan ett tag då det är frustrerande o meka o leta fel varje dag :-/
Användarvisningsbild
av MarcusJ
En extremt bra tumregel är att aldrig någonsin snåla in på luftmassemätare, lambdasonder och katalysator. Aldrig aldrig någonsin köpa något annat än Bosch luftmassemätare och lambdasond.
av Ninjakutch
Hej, jag har köpt både Bosch LMM och lambda, Blir helt tokig, köpte hem en bränsletrycksmätare idag och mätte, 40-45 PSI när bilen är av, 50 PSI när bilen är på, vid gaspådrag flyttar inte bränsletrycket sig ifrån 50 alls håller stadigt, stänger av bilen och de går ner till 40-45 igen och håller det i över 20 minuter... så igen inge fel där heller, hur fan kan den vara felfri men få höga co! helt otroligt, Kollade på förra årets bes papper hittade dem gömda i bilen, Avgassystem 6.1.2 läckage, Avgasmätning inte uförd! skapligt man skulle kännt en besiktningsman alltså.

Så nu tror jag bara på att det är fel i programvaran... blir väll till o köpa en ny ECU eftersom ingen vill mappa om bilen

iCarsoft Någon speciell man minst bö[…]

Utgånget VOC

Hade glömt låsa bilen och appen varnade[…]

Samma på min XC60 2016, kom i år. Sk&a[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]