Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Håller med övriga. Onödigt byta bromsvätska efter två år. Kan vänta några år, ta bild på bromsarna och lägg ut här. Bra riktmärke, byta belägg när de har ca 3 mm slityta kvar. Inte ha under 2 mm kvar. Byter man skivor är det bra byta belägg med. De slits ju efter skivan.
Verkar märkligt att så många leder och bussningar i framvagn behöver bytas samtidigt, skulle satsa på en andra åsikt. Hur långt har bilen gått?
III skrev: ons 16 feb 2022, 16:01 Håller med övriga. Onödigt byta bromsvätska efter två år. Kan vänta några år, ta bild på bromsarna och lägg ut här. Bra riktmärke, byta belägg när de har ca 3 mm slityta kvar. Inte ha under 2 mm kvar. Byter man skivor är det bra byta belägg med. De slits ju efter skivan.
Verkar märkligt att så många leder och bussningar i framvagn behöver bytas samtidigt, skulle satsa på en andra åsikt. Hur långt har bilen gått?
Bilen har kört 12830 mil köpte den när den hade åkt 11700 mil isch.
Får ladda upp bilderna imorgon
fjohan82 skrev: ons 16 feb 2022, 16:27 Fixa några av punkterna nästa gång du tar bilen till Turkiet annars, det är säkert billigare där än här att åtgärda bilreparationer.
Köpa delarna här sedan dra ner dit och fixa fan va grymt idé Johan :) 👍 men då tänker jag typ en riktig Volvo verkstad som verkligen förstår sig på arbetet. Själva arbetet kostar inte men material kostar som fan där nere minns att motor olja till bilen gick inte ens att få tag på och var typ 2 ggr så dyrt än i Sverige
Tycker det känns lite tveksamt att teknikern lägger till punkten motortvätt som någonting du bör göra. Forumet får gärna rätta mig om jag har fel, men just motortvätt gör väl varken från eller till för själva motorn? Det är väl endast en kosmetisk fråga.
EPR skrev:Tycker det känns lite tveksamt att teknikern lägger till punkten motortvätt som någonting du bör göra. Forumet får gärna rätta mig om jag har fel, men just motortvätt gör väl varken från eller till för själva motorn? Det är väl endast en kosmetisk fråga.
Aldrig sett att de lägger till det så, brukar däremot få frågan ungefär varannan gång. Dock tar jag hellre ledigt 1h från jobb och gör det själv ;-)
III skrev: ons 16 feb 2022, 16:01 Håller med övriga. Onödigt byta bromsvätska efter två år. Kan vänta några år, ta bild på bromsarna och lägg ut här. Bra riktmärke, byta belägg när de har ca 3 mm slityta kvar. Inte ha under 2 mm kvar. Byter man skivor är det bra byta belägg med. De slits ju efter skivan.
https://ibb.co/bzXK2Pn
https://ibb.co/2MpTQT2
https://ibb.co/LgdmpK3

Här kommer bilderna
Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skale[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja och om den glappar så är det vä[…]

Olika typer av växellådor

Till brorsans S60 T5 köpte jag ett kit fr&ari[…]

Volvo 440 Överhettar

Hej min 440 med renault motorn går varmt enl[…]