Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har inte sett Maxxis i topp på några andra tester, så för mig var det överaskande.

Michelin och Pirelli hamnade ju inte i topp i ViB testet, men ändå ganska långt över Landsail. I "topp 6" var det några enstaka poäng mellan däcken, sedan är det 15 poäng ner till Landsail. Att kalla det för "ett bra resultat", det skulle inte jag stå bakom.

För mig är det lite konstigt när man kan lägga flera hundra tusen på en bil, ibland upp till en halv eller en miljon, med massor med både aktiv och passiv säkerhetsutrustning. Sen skall man snåla in några tusenlappar när man köper det enda som faktiskt håller bilen kvar på vägen. Men alla är vi olika och saliga vår egen tro :)
av KalleJ
Långt över?! Kolla faktiska resultaten istället för att räkna poäng. Väldigt litet test också om fler däck varit med förstår du att det är över medel resultat för att vara touring/budget däck. Folk kör med åretruntdäck då är detta ett bättre alternativ :party:
av Cox
Enkelt val!

Michelin, Conti, Goodyear och man får ett säkerhet däck man kan lita på. Däck är en billig livförsäkring, hålla på och snåla med Kina skit är bara hål i huvudet dessa däck passar bäst på en EPA traktor typ.

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

av monza
PÅ min V70 satt o sitter det fortfarande en uppsättning "Landsail Qirin 990". Första tanken var att direkt byta men tom gummigubben sa att ge dom en chans. Och det har jag gjort. Kan tycka att de kunde vara tystare men i övrigt presterar dom helt ok så jag kör slut på dom. Annars är Michelin energy saver mina "standarddäck"
Kamremsras

Skuren AC-kompressor varvid AC-remmen trasslade in[…]

Råd vid punktering

Hej på er. Nu är ju problemet löst[…]

Hej! Min Volvo 744 -88 med B230FK motor i väg[…]

Hög tomgång

Felkod 2-3-2 betyder inte att lambda sonden inte […]