Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Men vad hjälper det med ett större batteri om man tar ur mer laddning än vad sätter tillbaka
Användarvisningsbild
av leiwi
HHALLDEN skrev:Varför läser du min tråd?

Jag frågar om någon haft detta problem tidigare och således vet vad det beror på.

Då det fortfarande är garanti på bilen så tänker jag lämna in den för att sen dela med mig till mina volvovänner vad som hände.

Berodde felet på det ”lilla” batteriet eller det ”stora” batteriet?
Är det fel på batterierna?

Återkommer med svar och vill du inte läsa dem så behöver du inte gå in i denna tråd något mer.
Bra , det är så ett forum skall fungera , inte alla förstår det
Nu har jag försökt ladda upp batteriet, iof med en underhållsladdare 4A ca 3 timmar.

Vare sig start/stop eller parkeringsvärmaren fungerar fortfarande inte.

Satt timer imorrn bitti så får jag se om den väcks till liv.

Oavsett skall den in till bilia på fredag, jag återkommer med resultatet därifrån.
Min v90 stod hos bilhandlare i två månader, blev ett batteri bytet av stora batteriet samma dag som jag skulle hämta bilen, lilla batteriet fick laddadas på verkstad när jag kom hem, sen fick dom bryta strömmen i 30min sen var de lugnt. Hade samma felmeddelande som dig.
Slår alltid av start stopp skiten dock men man vill ju inte åka runt med felkod på en nyköpt bil
Hej,

Jag hade just detta fel på min XC90 -16 och försökte ladda batterierna.
Visade sig att lilla batteriet fram under huven var helkass och måste bytas.
Efter bytet fungerade allt som det skulle igen.
av least
Lösningen är inte svår i detta fallet...

Antingen räcker det med en omladdning av bilens mjukvara.
Eller så har du en trasig BMS, ett trasigt huvudbatteri, ett trasigt stödbatteri till start/stopp, skada på kabelmatta, trasig generator eller kort sagt vad som helst.

Vi vet exakt ingenting om felet på just din bil.
Ok jag förstår att felet kan bero på en miljard olika saker och inget jag behöver hjälp med.

Tar det igen, jag startar tråden för att se om detta är ett vanligt fel och om Volvo har en fix för detta.

Får jag punktering så kommer jag inte starta en tråd om det här.
HHALLDEN skrev: mån 01 mar 2021, 14:36 Ok jag förstår att felet kan bero på en miljard olika saker och inget jag behöver hjälp med.

Tar det igen, jag startar tråden för att se om detta är ett vanligt fel och om Volvo har en fix för detta.

Får jag punktering så kommer jag inte starta en tråd om det här.
Om det varit ett vanligt problem hade du hittat saker om det via sökfunktionen.

Men problemet är fortfarande din attityd ”varför läser du min tråd”.....
Nu är bilen lagad. Start/stop batteriet är ett "elbatteri" där det blivit kortis. Manicken som övervakar laddning samt kommunikationen mellan batterierna byttes även ut då denna kanske var orsaken till felet.
Fortfarande katastrof på en bil som är 1,5år gammal
Dragvikt 850 vs. 940?

Förstärkningssats fanns till 850. Med de[…]

Byta bromsok bak v50 d3 2012

ha inte handbromsen åtdragen, och peta loss […]

Vi har 100 mil enkel väg till vår somm[…]

Vilken bränslebox passar?

Hej har en 740 turbo 1990 med AC Sitter en box i […]