Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av raunoa1
God morgon på er jag Bor i Tyskland och kolla här mobile.de men jag vet ej tullen hur mycket det kostarkan man googla här är valet stort kör själv en v70II D5 349000km

Gesendet von iPhone mit Tapatalk
av frippe64
850import skrev: fre 27 nov 2020, 00:56 2.0F har man ju hört mycket negativt om, finns det någon som skulle rekommendera denna? Behöver ingen raket som sagt utan prioriterar driftsäkerhet.
Vad är det negativa du hört? Att man inte kommer iväg fort nog vid trafikljusen?

Vår har nog snart gått 9000 mil i vår ägo, 19000 mil totalt, utan några som helst problem med motorn.

Det har bara varit broms och bussningsbyten, men det kommer ju på alla.

Ska tillägga att vi köpte ett välskött exemplar med fullstämplad servicebok.
av Lövet
frippe64 skrev:
850import skrev: fre 27 nov 2020, 00:56 2.0F har man ju hört mycket negativt om, finns det någon som skulle rekommendera denna? Behöver ingen raket som sagt utan prioriterar driftsäkerhet.
Vad är det negativa du hört? Att man inte kommer iväg fort nog vid trafikljusen?

Vår har nog snart gått 9000 mil i vår ägo, 19000 mil totalt, utan några som helst problem med motorn.

Det har bara varit broms och bussningsbyten, men det kommer ju på alla.

Ska tillägga att vi köpte ett välskött exemplar med fullstämplad servicebok.
Finns nog ingen modell det pratas mer skit om än 2.0F. "Problemet" är att bilen är slö motorn kommer från Ford och det gör att vissa bara tycker illa om den. För att motivera detta påstås en massa struntprat om problem med motorn. Gemensant för dessa röster är att de vanligen aldrig ägt någon. Sanningen är i verkligheten att det är en av Volvos mest problemfria motorer överhuvudtaget och dessutom väldigt billig att serva så länge man har en genomsnittlig körsträcka om ungefär 1500 mil om året. Tar man motorn för vad den är - lite halvtrött och bullrig i motorvägsfart - så är det en utmärkt bil om man nöjer sig med det.
Missljud -22 V60 T6

Stämmer att jag inte får ladda i vä[…]

Kollade i kabel stycket vid vänster bakdö[…]

Bakljus XC 60 -18

Det blir byte genom försäkringen av bakl[…]

Bromsrör höger fram

Nu är det luftat och klart och inga läck[…]