Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
@Libbe, Kan säkert vara samma leverantör men är det bara rätt spec är det ju bara att köra :-) De har säkert sin egna blandning som de beställt från tillverkaren, de har säkert några knappt olika som de valt från eller så är det samma men alla är ju bara att köra med ändå
Användarvisningsbild
av Funk
Det kan ses som en kul anekdot, men inte mer än så efter vad jag förstått...då det är inte Statoil som levererar längre.
Det borde dessutom falla på sin egen orimlighet, då väldigt få processer är så dåliga att man behöver sortera ut några mängder som undermåliga eller sekunda. Vad händer med klass 8-9 i exemplet ovan kan man undra ?
Håller oljan klassning så håller den klassning..

/Thomas
av frippe64
Jallemet skrev: mån 15 feb 2021, 11:52 Hittade ett inlägg från 2005 i forumet sporthoj. Screenshot_20210215-114859__01__01.jpg
Han som skrev det har förmodligen kört omkull många gånger... utan hjälm...
För övrigt var det länge sedan Biltema slutade med Statoil som leverantör av olja.
av Lövet
Att Statoil vid någon punkt var leverantör till Biltema har jag hört från så många håll att det måste varit sant någon gång i alla fall. Däremot tror jag inte en sekund på texten i övrigt. Man bygger inte ett raffinaderi och sen efteråt "oj hoppsan, vilken kvalitet blev det på det här då?"
Användarvisningsbild
av Erik Å
Det verkar misstänkt att Biltemas syntetolja kommer från Carlube/Tetrosyl på senare tid
Skyddsdatabladen är nästan ordagrant lika. Eller rättare sagt, bitvis så ÄR de ordagrant lika
Sen finns förstås diverse rykten på nätet, här t.ex. :P
viewtopic.php?t=86288

Det bör den ha och båda boxarna kan s&a[…]

Ja, den är manuell. Ingen packning som byttes[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Hej! Tycker att jag läst hundra olika inl&aum[…]

Det tyder på att dina glidkolvsok spontant […]