Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
#1399187
Det stora problemet är evaporatorn som inte får bli för kall. Då måste man sänka effekten eller öka värmeutbytet (blåsa mer luft).
It du mäter kan du testa max kyla och lägsta fläkt genom ett öppet spjäll, samt alla spjäll öppna och några steg högre fläkt. Då märker du att du har ungefär samma temp på utblåset men alternativ två kyler bättre.
Kom även ihåg att varvtal på motorn påverkar effekten på kompressorn. Vet inte för volvon men på en Mazda jag hade var 2100 varv det man testade utblåstempersturen på vid felsökning. Antagligen hade kompressorn maxeffekt där. Likaså kan fläktarna påverkas av varvtalet på motorn.

Passar nog,skiljer bara lite på et (5mm)

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]