Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fjulle
På 40t mil händer det saker med bilen. Köp den INTE om det nu inte är mer eller mindre gratis. Jag köpte en XC70 2015 som rullat 18400 mil , en brukare som inte hade gjort annat än kört bil. Full servicebok och bilen är i nyskick. Inredningen säger en del , så ock lacken. men 40 t mil är i mesta laget kan jag tycka.
Användarvisningsbild
av Steffe3
Kompisens hade gått dryga 40k vid köpet för ett par år sen, 47k senaste besiktningen. Inga problem ännu.

Så det kan gå åt vilket håll som helst.

Då är det ändå en D4 VEA, vilket en del haft problem med
av PetePetrol
Tack för alla era synpunkter! Det blir nog så att jag hoppar denna, dels pga att jag inte fått tag i de tidigare ägarna och dels att röda bilar som sagt kräver lite extra omsorg för att hålla sig fina i lacken. Det är även rost på ena skärmkanten bak. Kan betyda gammal krockskada som är dåligt lagad. Har hänt mig tidigare. En sak till, som någon nämnde; ljus inredning blir väldigt fort slitet och smutsigt. Bättre med mörk.
av PetePetrol
v70.jpg
v70.jpg (121.8 KiB) Visad 628 gånger
Det blev en sådan här i stället. V70 Momentum 2,5 FT-09, 21400 mil. Mycket slitdelar bytta plus en massa kablar i dörrar och baklucka. Dock är den inte lika kvick som min gamla med 209 hk. Förutom Polestaroptimering, finns det något man kan göra för att få lite bättre drag i lådan? :-)
av KalleJ
Förvänta inga mirakel med BSR, lite mer knuff i mellanregistret typ. Kanske märks mer med manuell.
Eller så är mitt avgassystem täppt :x
av PetePetrol
mange45 skrev: lör 29 aug 2020, 15:08 grattis köpten en v702.5ft även jag för en vecka sen
kikat med på bsr borde ju ge en knuff då den ska öka 70hk.
Detsamma! Oceanblue är riktigt snygg! Har själv sneglat på denna färgen länge, men nu blev det en svart. Vad ligger kostnaden på BSR och var och hur köper man det?
Användarvisningsbild
av mange45
:-) ja jag bara haft svarta bilar nu blev det en blå :-D finns flera återförsäljare samt via hemsidan dock verkar det som man måste åka in till deras återförsäljare och få dom avprogramerade så man sen kan chipa via handenhet som man antingen kan köpa eller låna ..

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]