- tor 02 jul 2020, 10:33
Din idag har en volym på 495 liter. Nya V60 har en volym på 529 liter, och formen på bagage är bra. Brett och hyfsat "rak" bakruta. Hur det är jämfört med 320 vet jag ej, men volymen är ju något mindre än V60 i vart fall.
Återkom gärna med ditt val senare!
Alltid roligt att veta
Bilarna är ju som sagt väldigt bra båda två.
Ludlob skrev: ↑tor 02 jul 2020, 09:51 Det är den äldre versionen av BWM, inte den nya som precis lanserades. Jag har satt priset runt 300'. Håller man sig inte kring sin ram är det ju kört, blir det "bara 30' till" osv tills man spenderat hela kontot... :DDin hund lär inte bli missnöjd i V60 om du jämför med din nuvarande XC60.
Jag använder mina bila ganska flitigt, tänker inte på milen mer än försäkringssyfte och inte så mycket om hur och vart jag kör. Vad är annars en XC till för.. Men blir väl ändring på det när man hoppar in i en låg bil :D
Bra tanke kring bagaget och hjulhusen. Jag ser ju att volymen är mindre i 3 serien än nya V60, men det är sånt man får se och uppleva när man väl kör den. Bästa av allt hade ju varit om man kunde låta hunden hoppa in och se hur hon sitter/ligger. Hon är idag väldigt bortskämd med utrymme och skulle nog sura om det blev betydligt mindre, speciellt på långresorna.
Jag var inne på gamla V60 D5 hybrid för inte så länge sedan men kom till slutsatsen att bagaget är alldeles för litet, annars hade det passat mig perfekt med elen, tar mig fram och tillbaka till jobbet.
I skrivande stund finns det te.x en -19 320 som nu är mer eller mindre fullt utrutad med head up, pano, keyless, blis etc med 2300 på mätaren och ligger på 330' tror jag.
Nya V60 på samma mil och pris får jag, som jag förstått, utöver bas lädersäte och navi, inte ens kroken.
Jag ska försöka komma iväg och provköra båda modellerna under helgen och få känna dem. Aldrig behövt vela så mycket över tidigare köp, det har liksom varit "rätt"...
Jag tackar er alla för input, det ger mig en betydligt bättre bild av bilarna och vad andra tycker och ser om dem.
Allt gott
Din idag har en volym på 495 liter. Nya V60 har en volym på 529 liter, och formen på bagage är bra. Brett och hyfsat "rak" bakruta. Hur det är jämfört med 320 vet jag ej, men volymen är ju något mindre än V60 i vart fall.
Återkom gärna med ditt val senare!
Alltid roligt att veta