Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snowman
Bromsarna och monteringskit bytt. Hade med mig ett 9v batteri som var nytt men legat något år, trotts att det kittlade på tungen :P så orkade det inte dra runt motorn, köpte ett nytt och det gick mycket bättre. Först råkade jag köra åt fel håll så det blev lite pill att få in kolven igen men sen var det lungt. Dock verkar det som batteriet tog slut snabbt eller så är det tänkt att motorn ska gå långsammare och långsammare?

Förövrigt var det relativt enkelt att byta, man slapp ju den där fjädern som fanns på tidigare modeller.

Provade tråkigt nog aldrig att enbart köra med olåst handbroms, men troligen hade det inte löst problemet för då hade ni redan vetat om det :-D En gissning är att handbromsen drar åt så mycket det behövs baserat på hur slitna beläggen är och att de bara skruvar tillbaka sig en liten bit(d.v.s inte hela vägen).

Tack för hjälpen!
Användarvisningsbild
av Micce1980
snowman skrev:Bromsarna och monteringskit bytt. Hade med mig ett 9v batteri som var nytt men legat något år, trotts att det kittlade på tungen :P så orkade det inte dra runt motorn, köpte ett nytt och det gick mycket bättre. Först råkade jag köra åt fel håll så det blev lite pill att få in kolven igen men sen var det lungt. Dock verkar det som batteriet tog slut snabbt eller så är det tänkt att motorn ska gå långsammare och långsammare?

Förövrigt var det relativt enkelt att byta, man slapp ju den där fjädern som fanns på tidigare modeller.

Provade tråkigt nog aldrig att enbart köra med olåst handbroms, men troligen hade det inte löst problemet för då hade ni redan vetat om det :-D En gissning är att handbromsen drar åt så mycket det behövs baserat på hur slitna beläggen är och att de bara skruvar tillbaka sig en liten bit(d.v.s inte hela vägen).

Tack för hjälpen!
Vad kul att allt gick bra ;) Det är rätt lätt när man gjort det en gång och skoj med, bra jobbat :-)

Halva poängen med DSP är ju att man bytt[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Jag tänker såhär: Volvo har inte […]

Felparkering...

Så blev det min tur! ” P-skiva saknas[…]

värme problem

Jag hade precis samma vånda som du innan jag[…]