Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Cokeisit skrev: ons 27 nov 2019, 20:56 Jag fick min åtgärdad utan kostnad när bilen var ca 2 år 4 månader.

Det var tydligen en loggfil som fyller upp minnet och därför behöver man uppdatera programvaran för den enheten. Tidigare bytte man enheten innan man visste att det var i mjukvaran problemet var.

Det kan så klart vara ett annat fel som gör att man verkligen måste byta hårdvaran.

Jag hade exakt samma problem med både internet och VOC.
Hej
Som sagt så har de på bilias verkstad fixat det enligt detta forum i stället för att byta ut delar för drygt 25tk.
Der är uppdatering de gjort sedan dess funkar det.

Men hur stor är risk till återfall? Alltså kan loggfilen fortfarande fylla upp minnet,?
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Cokeisit skrev: ons 27 nov 2019, 20:56 Jag fick min åtgärdad utan kostnad när bilen var ca 2 år 4 månader.

Det var tydligen en loggfil som fyller upp minnet och därför behöver man uppdatera programvaran för den enheten. Tidigare bytte man enheten innan man visste att det var i mjukvaran problemet var.

Det kan så klart vara ett annat fel som gör att man verkligen måste byta hårdvaran.

Jag hade exakt samma problem med både internet och VOC.
HEJ IGEN
Nu har VoC fungerat perfekt i flera månader, men det börjar klydda nu igen.
Något som du upplever också?
Appen VoC når inte bilen när jag försöker fjärrstarta.
Men internet fungerar som vanligt...

Orkar inte med vrrkstads dåliga gissningar.
Vad kan det vara?
av cstigson
Jag har precis samma problem med min, både internet och VOC dog för några dagar sedan.
Senast redigerad av 1 cstigson, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Wibe
Felet med att båda för kan vara att loggfilen blir full.Finns en mjukvarufix som jag nyligen gjorde. Den löste mitt problem. Har haft liknande fel innan och då visste man nog inte om detta fel utan bytte hela kommunikationsdelen. På garanti som tur var då det tydligen kostade ca 25’

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av morrow
Hej.
Samma problem för mig med VOC.
Internet är slut på för länge sedan men det stör jag mig inte på.

Men att man inte kan sätta på värme mm med telefonen är väldigt irriterande.
Det kan ta en dag innan historiken uppdateras mm. Ringde Volvo on call. Men dom kunde inte göra något. Nu ska bilen in på service ändå den 17 så jag får antagligen stå ut till dess för jag orkar inte åka in med den tidigare.

Användarvisningsbild
av na96gen
Exakt samma fel dök upp för mig förra veckan. Igår ploppade service lampan upp så service ska bokas, men att loggar fylls... känns ju så epa.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Wibe skrev: ons 05 feb 2020, 08:19 Felet med att båda för kan vara att loggfilen blir full.Finns en mjukvarufix som jag nyligen gjorde. Den löste mitt problem. Har haft liknande fel innan och då visste man nog inte om detta fel utan bytte hela kommunikationsdelen. På garanti som tur var då det tydligen kostade ca 25’

Vet du exakt vilket mjukvarufix det är?
Vill köra till verkstan och säga exakt vad de ska göra annars gissar de sig fram utan framgång.

ÄR DET FLER SOM REDAN FIXAT DET OCH SEDAN FÅTT SAMMA PROBLEM IGEN?
För jag har redan fixat det och nu är det klydd, fast Internet funkar och VoC som klyddar svarar ibland. Det kan vara så att det blir värre och värre.
Användarvisningsbild
av Wibe
GATUPLAN skrev:
Wibe skrev: ons 05 feb 2020, 08:19 Felet med att båda för kan vara att loggfilen blir full.Finns en mjukvarufix som jag nyligen gjorde. Den löste mitt problem. Har haft liknande fel innan och då visste man nog inte om detta fel utan bytte hela kommunikationsdelen. På garanti som tur var då det tydligen kostade ca 25’

Vet du exakt vilket mjukvarufix det är?
Vill köra till verkstan och säga exakt vad de ska göra annars gissar de sig fram utan framgång.

ÄR DET FLER SOM REDAN FIXAT DET OCH SEDAN FÅTT SAMMA PROBLEM IGEN?
För jag har redan fixat det och nu är det klydd, fast Internet funkar och VoC som klyddar svarar ibland. Det kan vara så att det blir värre och värre.
Nej tyvärr vet jag inte exakt vad den hette. Men min PST var säker på vilken det var när jag meddelade mitt problem

av AndS
Man ska vara försiktig att ange specifika åtgärder enligt xxx, kan vara beroende av bilens bestyckning, tillverkningsperiod och även att det kan finnas nyare lösningar.
Är inte i bilbranschen men generellt inom IT-relaterat område så bör/ska man inte generalisera så utan att veta hård och programvarustatus.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
AndS skrev: fre 07 feb 2020, 09:27 Man ska vara försiktig att ange specifika åtgärder enligt xxx, kan vara beroende av bilens bestyckning, tillverkningsperiod och även att det kan finnas nyare lösningar.
Är inte i bilbranschen men generellt inom IT-relaterat område så bör/ska man inte generalisera så utan att veta hård och programvarustatus.
Tyvärr som andra säger och som även jag varit med om så är der verkstad som vill byta ut massor med delar som kostar en del pengar.
I mitt fall styrenhet till VoC och Internet. Men sedan jag fått tips här i tråden så löste det sig med mjulvarouppdatering.
I januari var det dags för service och då ska det ingå nya uppdateringar.
MEN så börjar det klydda nu igen.
VoC svarar inte slltid. Internet finns iaf än så länge.

Någon som känner igen fenomenet?
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]