Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PederL
Öppnar en gammal tråd, det är så att min bror köpt sig en 850-95 , och har den där pinnen till startspärren i den. Men han tycker det är för omständigt med det o han undrade om jag kan koppla ur den på nåt sätt ? Brukar hjälpa honom o meka med hans bilar , då han själv känner sig osäker på det. Om nån har nåt tips så kan ni ju pm:a till mig o inte ta det öppet här.
PS Nyreggad här , men ingen biltjuv om nån nu skulle tro det DS
av PederL
Samtidigt kanske det inte är så dumt att han har startspärren kvar när det ändå fungerar som det ska i hans bil, vad jag förstått mindre krångel med det systemet än det jag har på min v70-00 med antennring som kan spöka. Så ni behöver inte pm:a nåt tips , för jag vill inte göra en bil lättare att stjäla så att säga....
av olaconny
någon som vet hur man kan koppla ur startspärren till en v70 99a ..min nyckel låg i en annan bil som börja brinna så plast höljet och chip el vad det e som e i e borta ..bilen startar bara till och dör sedan med en gång ..måste transporteras till volvo för kodning som tar två dagar och kostar 1600+ 1500 för transport då det e en auotomat ..skicka gärna ett pm på en lösning men bara om det fungerar till 100. har ingen lust att börja klistrar och klippa i det om det inte kommer att funka .och få fler problem än jag redan har .är i jävligt stort behov att få i gång den fort då min andra bil brann upp...
av olaconny
någon som vet hur man kan koppla ur startspärren till en v70 99a ..min nyckel låg i en annan bil som börja brinna så plast höljet och chip el vad det e som e i e borta ..bilen startar bara till och dör sedan med en gång ..måste transporteras till volvo för kodning som tar två dagar och kostar 1600+ 1500 för transport då det e en auotomat ..skicka gärna ett pm på en lösning men bara om det fungerar till 100. har ingen lust att börja klistrar och klippa i det om det inte kommer att funka .och få fler problem än jag redan har .är i jävligt stort behov att få i gång den fort då min andra bil brann upp...
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Kort sagt: Glöm det. Lämna till volvo.

Dock kanske det går att ta en box från en 850 utan startspärr. Du lär ju dock bygga om till fördelarlock, eftersom du har sepparata tändspolar, samt modifiera kablaget.
Då kanske du kan få igång bilen så pass att den går att köra... kanske...
Missljud -22 V60 T6

Låter ju som en gammal boxer-folka.

Glappande drivaxel

Hur gick det för dig med problemet, har samma[…]

EX60

Kommer det nånsin riktigt soltak till EX60? […]

Radion XC40 2024

Varje gång jag startar bilen så m&arin[…]