Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av e5frog
Fick hem Verbatim Music CD-R - funkade fin-fint.
Spelaren "trackar" bara drygt fyra sekunder (10-14s med tidigare CD-R).
Dessa är inte av typen "AZO", har cirka 38mm diameter genomskinlig hub, den brännbara ytan kan närmast beskrivas som "silvrig", tillverkade 2018 - vilket kanske inte är obetydligt.

Så... då är frågan var man kan hitta sådana skivor med "full printable" ovansida, det där Verbatim-trycket på ovansidan känns lite 90-tal...
Användarvisningsbild
av jiha1968
Verbatim har inte "printable CD-R audio" , men om du vill ta en chans : www.deltamedia.com/products/spin-x-cd-r ... b-100-pack (eller liknande)

Jag tror inte ovansidan har mycket påverkan på resultatet (undantagen "nivenko" sin spelare med Star Wars laser)
Men typ av laser-reflekterande yta, har mycket stor betydelse...
(Därför CD-R audio , som jag vill tro har "bättre" reflekterande yta till gamla spelare, även om den "enda" tekniska skillnaden är en ID-kod till Audio-brännarens kopieringsskydd)

CD känns lite 90-tal..? Nej, det är inte alls möjligt ;-)
Användarvisningsbild
av e5frog
Bra tips, får se om jag hittar en lagom stor förpackning.
Verkar som om de inte ska vara blåtonade iaf (AZO) - såvida det inte är åldersrelaterat problem med de jag hade.
Nio "Music"-skivor kvar, får försöka härda ut att det blir filtpenna och inte bläckstråleutskrift.

Det blir väl till att experimentera, nu vet jag att det finns en sort som fungerar iaf.

Det är samma slang på alla tre bilderna[…]

Fick tillbaka den efter nästan 3 måna[…]

@fjohan82 , Du kör vidare något &ari[…]

Som jag förstår så tvärdog b[…]