- lör 26 jan 2019, 22:04
#1295032
kvillebäck skrev:Vet inte hur det på V60 men på V50 är det ett speciellt batteri till S&S-funktionen. Ett litet som sitter dolt framför motorn nästan i kofångaren. När S&S-funktionen blir avstängd pga låg spänning är det oftast detta som är slut. Byter man det stora så hjälper det i ett par månader sedan blir det samma sak igen.Enligt infon jag fått är det ytterst sällan det lilla S/S hjälpbatteriet behövts bytas, det är diesel/bensinvärmarna som knäcker det vanliga startbatteriet om man inte stödladdar det vid korta körningar. Mitt gav upp efter drygt 1,5år och knappt 1500mil då tidigare ägare endast kört 600mil första året samt använt värmaren ofta. Fick nytt på garantin och inget problem med det nya då jag laddar 1ggr i veckan.
Står om detta i instruktionsboken. Kanske är samma skit på V60? Detta är inget som sitter smidigt till att byta.
XC60 Classic D4 AWD Polestar R-Design MY17 - Aut - Passion Red
Tidigare: V70 2.5FT R-Design MY11 - Man - Passion Red
Tidigare: V70 2.5FT R-Design MY11 - Man - Passion Red