Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sony
Screenshot_20190820-154203_Gallery.jpg
Screenshot_20190820-154203_Gallery.jpg (56.32 KiB) Visad 548 gånger
Så här bkev det i alla fall. 16900 med montering .fick 20% rabbat.

Kunde jag klara mig utan dem,det kunde jag.jag har alltid gillar runni g boards på SUV och det var en önskan som gick i uppfyllese.
Det blir lite lättare att stig in vid anvädning av säten längst bak.
Har ni några frågor svarar jag gärna på dem
Användarvisningsbild
av Chilly
Svärmor har runningboards på sin XC90. Ser snyggt ut håller jag med om. Men helt värdelöst är min personliga uppfattning. När man ska kliva ur blir det helt fel avstånd på utsteget när man ska nå ner till marken. Byxorna tar emot kanten och blir smutsiga av allt skit som samlas där.
Användarvisningsbild
av sony
Chilly skrev: ons 21 aug 2019, 00:28 Svärmor har runningboards på sin XC90. Ser snyggt ut håller jag med om. Men helt värdelöst är min personliga uppfattning. När man ska kliva ur blir det helt fel avstånd på utsteget när man ska nå ner till marken. Byxorna tar emot kanten och blir smutsiga av allt skit som samlas där.
Det stämmer ,jag är 194 lång och klarar mig men det blir intressant att höra vad min fru som är 168 lång säger . Jag sa inget till henne om detta och hon ska köra bilen idag till jobbet och tillbaka.
Förutom att det är snyggt är det en liten skydd för nästan alla dörruppslag från framdörrar och det gör det lättare att lasta en takbox. Jag ställde mig på dem och hoppade, dem håller upp till 300kg vikt. Som jag skrev innan vid påstigning in i bilens tredje raden hjälper det mycket.
Annars ser jag inga andra fördelar med dem.
Användarvisningsbild
av sony
Jag har ångrat mig. Jag har väldigt svårt att komma in i bilen trots att jag är 194cm
Det är snyggt,bra om man ska lasta på/av takbox,in/på stigning tredje raden men jag kommer inte in/ut så lätt pga min parkeringplats(bor i lägenhet)
När jag öppnar dörren har jag inte mycket utrymme vilket försvårar detta.
Jag har beslutat att jag kommer sälja dem. Om det fumns intresse kolla på sälj/köp delen
:bored:
Användarvisningsbild
av apersson850
D1000 skrev:Även jag funderar på att montera running boards men även tröskellist till backluckan med belysning. Någon som har gjort det?
Ännu en jättegammal tråd. Jag satte dit belyst tröskellist i bagaget för några dagar sedan. Tog en timme att pillra dit sladden, några minuter för tröskeln.
230fk går snålt

Där är ytterligare en bild från en[…]

Köp en "ny" stol från skroten[…]

OEM är Ford inte Volvo. Köp inte den bil[…]

Så enkelt som att välja femman för[…]