Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Maqqann
V70_2005 skrev:Jag backar alltid in på min uppfart då det är en cykelbana framför. Det är säkrare att backa in då jag trots allt ser cykelbanan då vilket inte är fallet om jag ska backa ut ut pga friggebod och häck.

Men ibland har jag fått stanna för att släppa fram cyklister på väg in och då varnar CTA när dom kommer susande. Har dock ingen metod för att testa om bilen hade hindrat mig från att köra ändå...
Jag har lite samma situation så backar alltid in. Men hustrun är inte lika bekväm med att backa så hon kör rätt in istället. Då när man backar ur reagerar CTA ofta på passerande eller på grannens katt som närmar sig.

Tapatalking with Samsung S8

av Xanthopteryx
Katter är bra att vara försiktiga med. Jag råkade köra på vår egen katt en gång... Den luringen hade lagt sig PRECIS bakom ena bakhjulet. Som tur är slutade det bra i slutänden.
av phantomblot
V70_2005 skrev: ons 09 maj 2018, 14:54
phantomblot skrev:CTA er en av favoritt featurene mine. Jeg må bakke ut av garasjen langs en murvegg og rett ut i veien. Ser typ ingenting uten kamera. Der er CTA veldig nyttig.
Ingen falske positiver og fortsatt ingen falske negativer.
Låter som ett ypperligt exempel där det borde vara bättre att backa in istället? :)
Joda, godt poeng. Men da får jeg ikke brukt CTA :-D
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]