Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frasse4
#1236234
Ja som sagt har jag hört att många har använt det, men jag vet att jag för ett tag sedan körde delar till en espressomaskin i aluminium i vår diskmaskin. De fick ett rejält oxidlager som var svårt att få bort efteråt. Det finns väl en viss risk att ett sådan lager i en motor skulle kunna lossna med tiden och sätta igen kylaren igen tänker jag.
#1262183
Undrar om du kollade att elementet till värmepaketet du köpte inte är igensatt. Blåser man i den ena pipen på elementet till Volvo 240, så ska luften gå igenom lätt. Om den inte gör det, så har någon okunnig tidigare ägare haft i kylarcement i kylsystemet. Gör man så på Volvo 240, så fastnar geggan i elementet och går aldrig att få bort. Inte heller med Coolant cleaner. Då blir det omöjligt att få den riktiga hettan i bilen. Jag har själv erfarit det. Har haft Volvo 240 i 20 år nu, så jag vet. Mvh Tobias

Tjenare jag och en polare bytte till sinterlamell […]

Jag har säkert rullat 15k mil med sugfemma. […]

Jag snackade med en SFRO gubbe och vad man vill s[…]

Volvo XC60-27

Min plan är att byta bort fruns Toyota RaV4 -[…]