Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja det var en bra fråga! Det finns massa sådana idiotlösningar inom Volvo, att vill man ha det, så måste man ha det... Valfriheten måste bli bättre!
Kanske är sent ute men jag kan varmt rekomendera ventilerade stolarna. Tycker dem känns bekvämare än "hel läder" men det blir en dyr extra kostnad då man måste välja passagerarstol el... ca 6000 kr? + 6000 för ventilerat.... värt pengarna?
av stefang
Goldbeach skrev:Är det värt extra pengarna jämför med "vanlig" skinnklädsel? Jag menar: blir vanligt skinn svettigt och varmt att åka på under långfärd?
Säkerligen mycket skönt med ventilerade stolar men det är ju inga problem att sitta en hel (stekhet) dag i en moden Volvo med vanlig skinnklädsel.

Är de ventilerade stolarna softläder eller vanligt? Om vanligt skulle jag lägga pengarna på softläder istället för att få snyggar/skönare läder i hela bilen.
Dom ventilerade stolarna är inte i softläder. Ventilationen funkar både för att kyla och tillsammans med stolsvärmen att värma. Vill du ha dom skönaste stolarna med det finaste skinnet är det "Sovereign Hide softläder" som gäller. Det blir inte lika varmt/kallt som den vanliga läderklädseln.
Ja Sovereign hide har skön softkänsla, men eftersom vi åker mycket i sydeuropa, senast i Spanien så kan jag verkligen rekomendera ventilerade stolar, helt överlägset varma dagar och blixtsnabbt kyler det ner (läge 3). Ställ sen in något läge (1-2) så har du en underbart behaglig resa! På så sätt kan man dessutom ha mindre kyla i kupen (vilket vissa klagar på ibland, bak t ex.) Då svalkan i stolarna gör att man upplever det svalare än det är!
Krollspell skrev:Ja Sovereign hide har skön softkänsla, men eftersom vi åker mycket i sydeuropa, senast i Spanien så kan jag verkligen rekomendera ventilerade stolar, helt överlägset varma dagar och blixtsnabbt kyler det ner (läge 3). Ställ sen in något läge (1-2) så har du en underbart behaglig resa! På så sätt kan man dessutom ha mindre kyla i kupen (vilket vissa klagar på ibland, bak t ex.) Då svalkan i stolarna gör att man upplever det svalare än det är!
Kanske inte bra att ha stolsfläkten på hela tiden. Om jag minns rätt så hade Saab problem med att strålningen på långt sikt gav något sorts effekt på kroppen.
Minns inte så klart då detta var under 2001 perioden. Troligen förbättrad nu men man vet aldrig :)
Vilken strålning kan en sugande fläkt ge?
Strålning?
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]