NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av htchd2
JallooZ skrev:Kolla tändstiften
Köpte 4 st av märket brisk? Från biltema, det hjälpte inte
av htchd2
JallooZ skrev:Biltema stiften kan vara lite halvbra. Kollade du elektrodavståndet innan du monterade? Har du pratat med volvo?
Va menar du med elektrodavstånd? pratat med Volvo om tändstiften? Tror inte de va fel på mina tändstift då vid 12k mil service gjordes en lite större service med tändstift byte, bilen har rullat 14,5k nu, råkade dessvärre skada en av tändstiften vid avmontering, köpte då 4 st av biltema, just nu sitter d 3 Volvo o en biltema
av htchd2
Bild

Nu har jag fått min vida som visade sig vara en Kina, men men, funkar endå tror jag. De här felkoderna får jag, vad rekommenderas att testa?
av htchd2
Byte tändstift till volvo original o nu börjar bilen gå bra igen, fast ibland så kan motorlampan blinka när jag kör i motor äg för att sedan släckas vid lägre hastighet
av s0924
Jag har en s40 -05 2,4 170 hk och kan rapportera följande fel f.n:
1. Vibration/skakningar i framvagnen vid inbromsning. Åtgärd: Länkarmsbyte höger/vänster. Skaket minskade men är inte helt borta. Skeva bromsskivor?
2. Motorlampan tändes: Diagnosen pekade på att bränsletrycket inte var ok; närmare bestämt bränsletrycksregulatorn. Åtgärd: Som första åtgärd föreslog verkstan att jag skulle hälla i bensintillsats för att möjligen rensa systemet, eftersom det är mycket känsligt för partiklar etc. Det blev Biltemas tillsats i full tank och efter 10 mil tändes motorlampan igen med samma diagnos som följd. Jag har nu kört 40 mil till utan att lampan tänts och tanken är nästan tom. Kanske det fungerade :-). Jag återkommer annars.

Jag har haft en tanke på just kolen och t&au[…]

Råd vid punktering

Verkstäderna är skyldiga att ta av d&a[…]

Fick underkänt på fästet för […]

EX60

Jag har byggt flera stycken. Det stör mig at[…]