Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
thread skrev:
perhall skrev:Har det löst sig/Har ni vant er? Jag själv gillar inte key-less riktigt. Det ingick i ett paket så köpte det till Audin, tyckte också det var segt i början men man lär sig att vänta 1/5 sekund innan man sliter upp handtaget. Tappar ofta bort nyckeln, vet inte var den är. Ser ingen större nytta med det, men jag har vant mig. Tyckte det var segt i början men inte nu. Kan det va en vanesak eller är konstruktionen i V90 dålig?
För mig är det definitivt en vanesak. Man sätter helt enkelt handen i handtaget och väntar med att slita i det tills man hör låset. Uppfattar inte det som störande alls.
Jo, för det mesta är det snabbt eller man tänkter på att vänta. Emellanåt så drar man och det går inte upp utan man får dra en andra gång. Lite irriterande allt. Lite konstigt är det att V70-serien hade snabbare keyless. Men i allt detta så är nog systemet bättre. Jag fick exempelvis laga tryckknappen två gånger under två år med min V70 My13. Jag tvivlar på att det kommer att krångla då det inte finns en knapp att laga. Det kan ju naturligtvis hända annat...
Inkörning av ny V60 T6 2026

En Volvo laddhybrid är konstruerad för a[…]

Anslutningar motorblock B21

Ja. Mellan dina 2 och 4 i bild sitter värmepa[…]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&[…]

Vi som beställt EX90

Jag fick beskedet via telefon och jag har inte f&a[…]