Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av riha
XC90_Executive skrev:
riha skrev:Beställd 28 feb, lev vecka 21, två veckor säger "min volvo" (färdigbyggd i Torslanda sen i förrgår). MY18.
Men, det kommer bli senare för min handlare har lagt en felbeställning som jag först såg igår när jag tittade in i Mina sidor efter jag fått mailet från Volvo att bilen ar färdigbyggd, de beställde en vanlig D4 190hk, jag lade en beställning på en D4 AWD 190hk.
Så de kommer få beställa om den och jag förmodar att jag kommer få en ny lång leveranstid att behöva vänta ut. Suck.

9 veckors väntetid i onödan :-(
Vilken jäkla miss!! :-O)

Beklagar! :x
Tack.
Idag fick jag mail att en ny bil blivit orderlagd i min profil. Ser dock inte lev.tid förrän till helgen/nästa vecka.
Hoppas handlaren kan göra något för att snabba upp den, annars får de fasen kompensera mig på något sätt...
Rätt frustrerad, hade ju bara två veckor kvar tills leveransen Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av FilipDjurberg
När kommer det upp på min volvo vad reg nr och sådant blir? Lev vecka 24. Någon som vet? Ska beställa reflexfolie med reg nr på istället så man slipper ha så stor skylt fram + dom fula hålet från skylthållaren. :P
av Mag82
Jag har fortfarande bara statusen Byggd. Pratade med min ÅF idag och han hade ingen direkt koll mer än att det var nära. Han försökte se om bilen kommit men kunde inte hitta. Däremot så kunde han meddela reg.nr. och det framgår inte av Min Volvo, än. Imorrn så borde tid till leverans i Min Volvo ändras till "1 vecka"!
av Philipvolvo97
Mag82 skrev:Jag har fortfarande bara statusen Byggd. Pratade med min ÅF idag och han hade ingen direkt koll mer än att det var nära. Han försökte se om bilen kommit men kunde inte hitta. Däremot så kunde han meddela reg.nr. och det framgår inte av Min Volvo, än. Imorrn så borde tid till leverans i Min Volvo ändras till "1 vecka"!
Hur länge har det stått att din bil vart "byggd"?
Användarvisningsbild
av ersj
Jag har också v24 så nu börjar det närma sig. Ändrades från v25 igår :D Kanske kan ändras till byggd nästa vecka.
av Mag82
Philipvolvo97 skrev:
Mag82 skrev:Jag har fortfarande bara statusen Byggd. Pratade med min ÅF idag och han hade ingen direkt koll mer än att det var nära. Han försökte se om bilen kommit men kunde inte hitta. Däremot så kunde han meddela reg.nr. och det framgår inte av Min Volvo, än. Imorrn så borde tid till leverans i Min Volvo ändras till "1 vecka"!
Hur länge har det stått att din bil vart "byggd"?
Sen i fredags. Alltså en vecka nu.
av Mag82
Ikväll uppdateras Min Volvo. Status är nu "på väg till din Volvohandlare". Leverans om 2 veckor MEN leveransvecka framflyttad till vecka 21! Nypa salt...
av Mag82
Var hos min ÅF idag och frågade om bilen och leverans. Först var det om knappt två veckor men efter lite påtryckning så kunde vi boka in leverans 11/5. Alltså om mindre än en vecka! Från vecka 23 till vecka 19!
Sensor innertemperatur Volvo s60 -05

Ska man vara korrekt så är inte det d&a[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

En Volvo laddhybrid är konstruerad för a[…]

Anslutningar motorblock B21

Ja. Mellan dina 2 och 4 i bild sitter värmepa[…]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&[…]