Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

De har som du säger alltid ""friskriver sig från felskrivningar" annonstexterna stämmer ju sällan, så jag tror inte du har mycket att hämta.
Derank skrev:De har som du säger alltid ""friskriver sig från felskrivningar" annonstexterna stämmer ju sällan, så jag tror inte du har mycket att hämta.
Helt irrelevant, finns det med i produktdeklarationen men inte i bilen då är det lämpligen återköp.
TommyP86 skrev:
Derank skrev:De har som du säger alltid ""friskriver sig från felskrivningar" annonstexterna stämmer ju sällan, så jag tror inte du har mycket att hämta.
Helt irrelevant, finns det med i produktdeklarationen men inte i bilen då är det lämpligen återköp.
Precis. Bara att kolla upp vad köpehandlingarna säger.
Åtminstone på XC70 (V70 har förmodligen samma historia där) blev PACOS (Passenger Airbag Cut Off System - där hade de roligt när de kom på den förkortningen) standard från 2012 års modeller.
Jagarsaklantig skrev:I min panik har jag nu ringt både bilia och upplands motor. De vill ha 8600 respektive 6000 kr för det. Måste tydligen bytas säkerhetsbälten som nån var inne på.

Inga kaffepengar. Blev en dyr bil det här. Kostade ju redan från början nästan 100 000 kr.
Då gissar jag att du bor i Stockholmstrakten. Jag brukar anlita fd Roslagsbil, numera Bilbolaget i Norrtälje. Ring och kolla med dom, mycket trevliga och lätta att ha att göra med. Ligger dom över dessa priser ska jag äta upp min hatt...

Till min tidigare bil (V50 MY11) kostade det typ 500 spänn med nyckelavstängning när jag beställde den 2010. Jag "fick" inte välja bort det: "Detta ska du bara ha..." :roll:
Man ska väl inte glömma att det var först i denna veva som passagerarairbag blev standard...

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 km/[…]

Hej kolla här volvoreservedele.dk Mvh PeterJ[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Det är inte så att det är balansax[…]

I några veckor har jag haft problem med att […]