Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rosemax
Upplands Motor Akalla/Kista.

Denna gick som demobil en kortare period (var redan medveten om det så priset var därefter) och vid en provkörning hade någon tydligen haffat strålkastarna till sin egen bil..

Antar att man hoppades på att det inte skulle upptäckas. Ska nog göra en utförlig kontroll på resten av bilen och se så att allt är som det bör.

Sent from my iPhone using Tapatalk
av andersuw
Jisses! Strålkastarbyte i samband med provkörning. :shock: En oförutsedd sidoeffekt av det annars välkomna faktum att det är så lätt att plocka bort strålkastarna på de här bilarna när man vill byta lampor.

Har själv en f.d. demobil (V70 D4 -15) som tjänstgjorde ca ett år och 370 mil hos Kristianstads Automobil innan jag köpte den. Har dessbättre inte hittat det minsta att anmärka på som kan ha med dess demobilsförflutna att göra. Den var verkligen i skick som ny när jag övertog den.

Upplands Motor i Uppsala är den ÅF jag regelmässigt anlitar och jag har i allt väsentligt bara gott att säga om dem.
av Schmoyoho
Rosemax skrev:Upplands Motor agerar föredömligt och kommer att byta ut dessa mot de strålkastare som ska finnas på bilen.

Väntar fortfarande på svar om varför man bytt ut den från början dock.
Bra att höra. Nu såg jag att de bytts vid provkörning men allmänt så finns det historik på exakt allting som gjorts på bilar vid verkstadsbesök hos ÅF. Jag frågade lite snällt hos min ÅF när jag köpte min bil och de kunde se allt vad handlaren 20 mil bort gjort under tiden bilen gick i den staden, t.o.m byte av xenonlampor m.m.

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]

Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]