Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
Som du kan se betyder den koden att du har fel på temperaturgivaren för inloppsluften som i sin tur sitter integrerad i laddtrycksgivaren. Troligen fel på själva givaren men skulle även kunna vara bristfällig kontakt vid kontakstycket eller kablagefel. Bör förstås åtgärdas men har inget med P-värmaren att göra.

Du måste dock rimligen ha fler felkoder om du läser på rätt sätt. Om CPM är rödmarkerad när du kikar på "nätverk" betyder det att CEM inte kan få kontakt med den. Du borde då ha felkod på CEM för detta kontaktproblem mellan de båda styrenheterna. Vilka andra enheter är rödmarkerade?
av Charbelh
Dom rödmarkerade under nätverk är

CPM, DIM, CCM, ICM, PDM, SRS, IAM, DDM, PAM, TRM

Kan det vara säkringen ? Det är ingen vanlig säkring va jag förstår.

Inga andra felkoder än den jag skrev med innetempraturgivare.
av andersuw
Det låter helt otroligt att så många styrenheter inte svarar på tilltal och du borde i så fall ha mängder av felkoder. Är du säker på att det ser ut så efter att du a) gjort en komplett utläsning av bilen (vilket sker om du går in under diagnostik och, om det dyker upp en förfrågan om det, begär uppdatering) och b) haft tändningen på när du gjort denna utläsning?
av Charbelh
Är det inte 2 säkringar, kan det inte vara så att en av säkringarna slagit ut så att så manga är rödmarkerade. Men samtidigt att jag inte får några felkoder är konstigt. Ska försöka läsa av igen när jag kommer hem idag.
av Gelis
Det är inte så att interfacet ( Dicen ) inte funkar som det ska, och det är därför det blir så galet när du läser ut bilen.
av Hayvosh
Bilen ska vara på tändningsläge II, sen starta vida, läs ur bilen under bilprofil, sen klicka på diagnostik och låt den kommunicerar med bilen, klickade sedan på felsök. Kolla sedan under tabben som heter leverans nere på sidan. Om du har så många enheter röda så har du något allvarligt fel och borde ha en hel del felkoder, eller en dålig DiCE enhet.

Sent from my HTC 10 using Tapatalk
av Charbelh
Jag har försökt nu ganska många gånger. Verkar inte funka, så jag undrar ifall någon finns i Eskilstuna och har en vida Dice så jag kan kontrollera ifall det är min vida som det är fel på.?
av Charbelh
så ser det ut. Tror nog att det kan vara min Vida dice som det är fel på.
Bilagor
IMG_1389.JPG
såhär ser det ut
IMG_1389.JPG (115.33 KiB) Visad 511 gånger
av andersuw
Mycket märkligt resultat. Enligt det schemat är hela låghastighetsdelen av CAN-nätet satt ur spel och bara höghastighetssidan fungerar. Om så verkligen vore fallet borde det formligen krylla av felkoder och vara en hel radda saker som inte fungerar. Förhoppningsvis är det din läsutrustning det är fel på men jag har svårt att förstå vad det skulle kunna vara för fel där som orsakar ett fullt så konstigt resultat.

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Om muttern lossnar får du haveri,dom fyra mi[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]