Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Volvo965
Jag nämnde inte detta innan. Men kablarna från koplingsplinyen och till spridare samt från tändmodulerna till tändspolarna är utbytta till nya silikon kablar 1,5 mm2 för att stå i mot värme o olja.
av Volvo965
För allmän kännedom: Felkoder är kollade: 212= Kamaxelgivare fel signal. Skall byta nu i veckan. 314= Ingen förvärmning på Lamdasonden. Kan leva med det felet men kommer att titta på det senare. Kan jag bara få motorn till att dra som den skall och kanske få ner bränsleförbrukningen som säkert ligger på över 1,5 l/mil nu är jag mycket nöjd.
Jag åter kommer när Hallgivaren (kamaxelgivare) är bytt vad som har hänt. :)
Användarvisningsbild
av lennarte
Volvo965 skrev:4= Ingen förvärmning på Lamdasonden. Kan leva med det felet men kommer att titta på det senare.
Det är ju till för att Lambdasonden ska "starta" så fort som möjligt efter start. Det har ju inget med Lambdans funktion att göra när den väl blir varm. Kabelbrott, ärgad koppling?? På 740 är det skilda kontaktstycken (1 + 2 kontakt) till signal och förvärmning, är det så på denn 960 också är det inga problem om det skulle vara ärg i den kontakten. Senare 940/960 har en 4-polig kontakt
Användarvisningsbild
av frasse4
Hoppas det löser sig. Lagom i flytten så krashade min dator, men jag återkopplar när jag kommit åt min DVD.

Lite mindre borde den kunna dra, men det är i princip en monojet med 6 spridare på motronic 1.8 så det är väl inte de bästa förutsättningen....

Exakt. Ingen idé med värme och slä[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 54[…]

Hur får man loss baksätet?

Fjäder dörrlås

Har du fått tag på en returfjäder[…]