Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vortex
Tycker det spontant känns som en prestandagrej på volvos servrar, eller så är det bara slumpen.
Men när jag drog igång i helgen så gick det direkt medan på mornar är hopplöst (när jag antar de flesta fipplar med funktionen).
Användarvisningsbild
av Volvosmurf
Är samma problem med Android, och verkar inte vara något med slumpen, har aldrig fått svar i appen att timer tiden är satt oavsett hur många gånger man provat oavsett vilken tid på dygnet jag provat. men i bilen syns det.
av XC902016
Hej, jag ringde Volvo Oncall supporten idag efter att ha testat x antal ggr... De bekräftade att det inte går att sätta timers just nu. Uppdatering av servers med ny kod sker på fredag eller början på nästa vecka. Således bara att vänta på fixen.
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Inne min femte voc-bil, varav två samtidigt nu.
Har aldrig fungerat felfritt. :(
Felen varierar.
av Sprutspecken
strular även med Android. (med reservation för att min tfn är lite keff, men tror knappast det beror på tfn)

Synd, för det är ju en kanongrej.
av troubleshooter
Har kört on call på XC60n i 4 1/2 år, tycker att det funkar minst 9 av 10 gånger, klart man blir besviken när det inte fungerar, men jag tycker den funkar, har alltid kört via IPhone.
Användarvisningsbild
av joel80
Nån mer som har problem med att kontakta bilen idag?
Första gången den här säsongen som det krånglar för mig.. Jag kommer inte åt bilen vare sig via appen eller datorn. Kunde inte slå igång värmaren eller se nån status på var den är eller senaste resor. Märkte det vid lunchtid och det är fortfarande problem.
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Jaa, märkte av det vid 16 tiden. Kunde inte ens logga in på appen. Testade nyss, då kom jag in.
Användarvisningsbild
av joel80
Mmm.. det har börjat funka för mig igen också. :)
Man blir ju nervös att det skulle vara nått med bilens uppkoppling och att man är ensam om felet. Är det större kan man ju vara rätt säker på att dom jobbar på det och att det kommer igång igen snart.

Jag saknar dock sista resan jag gjorde... Men den kommer kanske in snart.
Användarvisningsbild
av drawman
Jag kommer fortfarande inte åt värmaren via VOC.. Började strula igår kväll :cry:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Fast nya EX60 för 700 000 kr borde må[…]

Vad är det för plastburk som sitter prec[…]

Lyfta mittkonsolen

Jag behöver komma åt under mittkonsolen[…]

Stenskott då rostar det inge konstigt med de[…]