Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

synd att den är så igensatt, fullsatt evaparator försämrar prestandan på AC system så in i h.....te.
Håller på med en del AC men inte på bilar, entreprenadmaskiner, en helt annan värld och där märker man
vad fort sakerna sätter igen sig.
conny85 skrev:
DayDreamer skrev:Ser förångaren ut så där så kan du nästan räkna med att dräneringen till den är lika tät. Så spolar du in en massa vatten där kan det sluta med att det rinner där det inte ska vara dvs ut i kupén.
Hur menar du? tror du smutsen på kylaren kommer "täppa" igen dräneringshålet?
Ja det kan det göra om inte det redan har gjort det.
Lucif3r skrev:Långt ifrån alla bilar har kupéfilter, så var inte för snabb att skylla på föregående ägare att filter+hållare saknas.
Kan vara så att din helt enkelt aldrig har haft det, precis som min och många andras.

Inga problem att eftermontera dock om man vill det, är bara hållaren och filtret man behöver.
Precis kupéfilter var ett tillval/ingick i komfortpaketet på dessa modeller :)
var på skroten idag och köpte kupefläkt och sparkskydd! Men jisses va rena och fina dom skrotade volvo bilarna var inne i evaporatorn, såg nytt ut! stör mig som fan på det där haha. Men nu är filter på plats, kupefläkt, nytt motstånd och sparkskydd. Det enda som saknas nu är lamrdosa som jag köpte på skroten med. Läste att man skulle slå av och på tändningen 5 gånger och sen trycka på en av dom 3 knapparna men inte fasen funka det inte. Ringde då Volvo och dom skulle ha 2000kr för att programmera!!!! trodde han skämtade.. Finns det verkligen inget annat sätt? De nr som står bak på dosan heter 9184784 och de är förvisso till en S70. Min motorkod heter B5254S och då står det att man ska ha 9184603. men kan de spela nån roll då?
ajajaj då.. Men varför finns det olika beteckningar på dosorna? Den jag fick tag på som är till en S70, funkar den till min trots att det hänvisas på bildelsbasen att jag ska ha dosa 9184603 och inte 9184784. Vad är skillnaden på dem? Sen en liten annan fråga, eftersom jag inte fick rent på min evaporator, är det en hälsorisk? menar om all den skit som sitter fast där blåses omkring i kupen? de l'r nog vara en hel del bakterier som sitter i all den skiten!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Däck dimensioner

Volvo 940 sänkt med orginal turbo fälga[…]

Uppdateringar i mjukvaruversion 3.7.0 Mjukvarurel[…]

Motoroljenivå

Jag följer instruktionsboken och får en[…]

AC problem V70 2016 D3