Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

AKarlsson skrev:Jag tycker funktionen är rätt ok som avlastning på motorväg. Ibland måste man ge något till barnen eller snabbt kika till på telefonen. Då tycker jag pilot assist sköter sig bra.
Du vet att det är olagligt att pilla med luren när du kör bil...autopilot eller ej :P
AKarlsson skrev:Jag tycker funktionen är rätt ok som avlastning på motorväg. Ibland måste man ge något till barnen eller snabbt kika till på telefonen. Då tycker jag pilot assist sköter sig bra.
Jag trodde att funktionen var för att öka säkerheten, att se den som en lösning för att släppa koncentrationen från körning för att hjälpa barn eller greja med mobilen känns inte bra för mig som riskerar att möta dessa förare med en bil som plötsligt gör något oförväntat pga att den tolkar något i vägbanan. I min värld ser jag det som ett hjälpmedel för underlätta själva körningen, inte för att kunna göra andra saker. Men vi ser ju olika på saker och riskerna i trafiken, speciellt då saker händer väldigt snabbt i 110-120km/h som är hastigheten på motorväg.
joel80 skrev:Läskburk och gaffatejp! :) Typ så här:
Inte roligt att få en läskburk i nyllet om airbagen skulle lösa ut....
Nej det är inte olagligt i sverige såvida det inte påverkar körningen menligt. I andra länder är användat i sig olagligt. Tolka det rätt. Syftar på korta ögonblick typ sånt väldigt många gör utan assistans. När man har fritt runt sig på motorväg. Inte i sthlms rusning.

Det ser ut som hastighetskontrollern för kupe[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra kr&aum[…]

Falsklarm av insekt?

Det verkar rimligt att om en skalbagge förl&a[…]

Ny Kartuppdatering

Det är nu en vecka som jag försöker[…]