Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gunnarh
Icke! Har kört min xc70 Summum my16 så där 16000 km det senaste året och redan fått flytta upp torkaren ett snäpp. Jag tror att den var glapp redan från början, kanske. Jag hoppas verkligen att jag inte tvingas flytta den ett snäpp till. Hur kommer man åt insidan på bakluckan?

Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Man kan köpa en komplett torkararm med torkarblad på Biltema för en mindre penning, 159 kr.
Inte dyrare än att man kan köpa en ny varje vår!
Art.nr. 58322
av Denesfay
Jag kör Biltemas. Eftersom den är ny så har den ej hunnit fått splines på den koniska delen. Detta får den första gången man monterar och drar åt den. Så jag monterade den lite högre upp och det blev skitbra! Måste säga att kvalitén på torkararmen är riktigt bra. Står inte ens Biltema på den.
Användarvisningsbild
av apersson850
Grejen med det jag gjorde, alltså flytta torkaren lite på axeln, är att det behöver man inte. Man accepterar att det blir ett större glapp efter ett tag, och sen lever man med det. I och med att torkaren sitter lite högre från början så glappar den inte längre ner än den med standardmontering gör innan glappet uppstått. Den kommer att gå lite längre på andra sidan, innan den vänder, men normalt vänder den så tidigt att det inte heller gör något.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Denesfay skrev:Jag kör Biltemas. Eftersom den är ny så har den ej hunnit fått splines på den koniska delen. Detta får den första gången man monterar och drar åt den. Så jag monterade den lite högre upp och det blev skitbra! Måste säga att kvalitén på torkararmen är riktigt bra. Står inte ens Biltema på den.
Så gjorde jag också. Och 16 månader senare sitter torkaren likadant som när jag monterade den. Jag är iaf nöjd!
Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]

Hur drar jag ner kablarna till en ljusramp under n[…]

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s40[…]