Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
volvo original termostat. Min går upp till kl 3 och ligger där stadigt. Behöver bara köra några minuter. :D
av chrillew
Sådär ja! Det var nämligen Tempgivaren som det var Knas på, for på demonteringen å letade åt den fräschaste jag kunde hitta. Nu står den lite över kl3 precis som det ska vara! :)

Tack för all er hjälp! :)
Gött att det löste sig :D :-)-) antar att tempgivaren var rätt så billig på skroten hade tänkt att köpa en och ha i reserv men alla var redan urplockade ur bilarna (självplock)
av chrillew
Jo den var riktigt billig, jag tog två stycken för att vara säker, för ynka 20kr :roll:
Fanns bara 3 bilar där, 1 stod det made in italy på noname så den vågade jag inte ens chansa på ha ha.. men två original swf fanns de som tur var :)

En snabb fråga, visst passar Vakuum pumpen för farthållaren från en v70 till en 850?? enda skillnaden jag ser är det lilla röret som ska vara öppet, har en gummi böj istället på v70 pumpen? fanns bara en 850 där utan farthållare nämligen.
Detta är för min 850 så att säga :)
chrillew skrev:Jo den var riktigt billig, jag tog två stycken för att vara säker, för ynka 20kr :roll:
Fanns bara 3 bilar där, 1 stod det made in italy på noname så den vågade jag inte ens chansa på ha ha.. men två original swf fanns de som tur var :)

En snabb fråga, visst passar Vakuum pumpen för farthållaren från en v70 till en 850?? enda skillnaden jag ser är det lilla röret som ska vara öppet, har en gummi böj istället på v70 pumpen? fanns bara en 850 där utan farthållare nämligen.
Detta är för min 850 så att säga :)
Ja att gå och plocka delar på en skrot med självplock är nog det lönsamaste man kan göra.

Jag tror att det är samma vakuumpump men jag är inte säker :???:
Ja för med bilar med ETM elektriska gasspjället så saknas denna vakuum pump helt, utan där är det gasspjället själv som reglerar (öppnar och stänger)

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]

Tack för svar. Man kan ju sätta ett 120 […]