Moderator: Moderatorer
Nexus skrev:Har chassIT svarta dämpare med röda 60/40 fjädrar. Tycker den inte alls är stötig men bra mycket vassare i väghållningen mot original gungandet.Jag hade chassits 60/40 sänkning med de svarta dämparna (Lip Mesa, "det mjukare alternativet") först och det var dessa dämparna som slog igenom och började läcka för mig. De är väl att betrakta som en original gasdämpare.
225 35 18 på 8,5x18 ET 43. Sen beror det på däckfabrikat oxå om däcken är rundade eller mera fyrkantiga....
Bak går fritt efter tagit bort lite på kanten till innerskärmen. Fram tar i lite vid fulla ratt utstag men inte nött hål på skärmen ännu :D
Om det inte tar i är det inte tillräckligt brett 8) :lol:
White skrev:När vi nu snackar dämpare... Snåla INTE in på ordentliga dämpare! Blir så stor skillnad på både väggrepp och vägkänsla med rejäla doningar. Har kört med både billigaBilstein B6 skulle det vara ett bra val till 60/40 sänkning?
och dyrare dämpare och skillnaden är som natt och dag!
pierre71 skrev:Är det någon som vet vad det är för skillnad på G&M chassisats röda och dom blåa fjädrarna.Om jag får gissa så handlar det bara om olika leverantörer.
pierre71 skrev:Jag hade valt B8 Sprint om dom finns till din. Dom är samma dämpare som B6 Sport fast kortade så dom matchar sänkningen.White skrev:När vi nu snackar dämpare... Snåla INTE in på ordentliga dämpare! Blir så stor skillnad på både väggrepp och vägkänsla med rejäla doningar. Har kört med både billigaBilstein B6 skulle det vara ett bra val till 60/40 sänkning?
och dyrare dämpare och skillnaden är som natt och dag!
Ja det är inte helt enkelt, för det m&ar[…]