Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Byt in den avställd. Vad tror ni handlaren gör, startar en stämning i tingsrätt?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Japp. Så får det bli.

Var i kontakt med Transportstyrelsens chatt idag.
Precis som mattiasv60 säger så behöver jag bara betala 50 kr om bilen ställs av under februari. Dröjer det till mars så åker jag på att betala. Konstigt tycker jag. Det borde ju vara ägaren vid ingången av skatteperioden som får betala. Men så är det alltså inte.
av KrilleW
Skulle vara intressant att Vera hur det gick med det här?
På min offert står det att bilen skall bytas in påställd och kvarvarande skatt är inräknad i inbytespriset på bilen.
av LarsBd
Tomas88 skrev:Det borde ju vara ägaren vid ingången av skatteperioden som får betala. Men så är det alltså inte.
Detta är inte så konstigt, vid skatteperiodens början ska skatten redan vara betald och då räkningen skickas ut några veckor före förfallodagen finns det inga andra alternativ än att ägaren den första dagen i månaden före skatteperiodens början är betalningsskyldig.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jo om man bestämmer att all skatt skall vara betald i förskott så måste det ju bli så men så hade det ju inte behövt att vara.
SRS felkoder, vilken sensor?

Hej, läste ut felkoder ur kollegans V60 -201[…]

Byte koppling v70 2001 170hk 2,4

Vid närmare eftertanke var det nog på e[…]

Ja, den Toyotan verkar poppis. Dragvikten gö[…]

Carplay Trådlös adapter

Hej! Vi var och hämtade våran V60 idag[…]