Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thommiee
Jag var och testade min inbytesbil idag (har beställt en XC70) nuvarande kärran är en V70 D4 awd, aut, voc, drag, takvinge i övrigt ganska "slät". Uttagen maj -14 och har rullat 11.000mil. Fick efter test 195.000:- ink moms. Då var det avdrag på bromsar som tydligen va slut, vindruta blästrad och ett dörruppslag VF.
Har ett bra ramavtal i grunden pga underleverantör till Volvo så rejäl rabatt på ny bilen erhölls
Användarvisningsbild
av Gurra82
VolvoB20 skrev:
Gabriel skrev:XC70 Summum/sport levereras ju med 18" original, så det kan knappast bli någon katastrof av att gå upp till 19" ?
Nä, men om man byter från en V70 till en XC70 för att V70 är för hård i fjädringen är det ju bra skumt att skruva på 19 på den nya bilen.

19 tum känns ju mera som man sätter på för att få XC70 lika stötig som en V70 är med normala fälgar.
Chefen har xc70 d5 awd summum med erakir, kört den många gånger. Den är hundra gånger bekvämare än min nuvarande

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]

Vatten I bagagen på S60

Kan vara bakrutan som läcker. Har varit utf&o[…]