- lör 13 feb 2016, 22:02
Hej Nexus! Vilken rolig grej du råkade ut för :shock:
Blev lite svettigt för mig sist också med lagervaror som inte fanns i lager, men det gick precis ändå! Och lite kredd till Skruvat för att dom försöker fixa när det blir fel, i alla fall enligt min erfarenhet. Just därför vågar jag fortsätta handla av dom; så länge jag vet att dom fixar felen efter bästa förmåga.
Men med din erfarenhet skulle inte jag heller våga beställa igen..
Skruvat räddade mig en gång för länge sedan, jag hade köpt biltemas stötdämpare med nedre fästöglorna snålborrade, så dom blev det bara skit kvar av till reklamationen. Skruvat expressade nya dämpare som funkade perfekt under resten av bilens livslängd. Kanske därför jag gärna förlåter dom, när jag tänker efter.
Volvo räddas av enstaka vettiga och trevliga reservdelssäljare, men alldeles för ofta har jag åkt därifrån med fel delar.
Att Volvo är billigare än Mekonomen ibland är ingen ursäkt heller eftersom Mekonomens priser oftast är på gränsen till bedrägeri.
Det jag försöker säga är att om man hittar en försäljare som man trivs med så stanna där. Det kan till stor del handla om något så grundläggande som personkemi. Just därför är jag så ofta jag kan hos Erlandssons i Västerås (AD-bildelar numera) och där har dom aldrig tvekat att lägga tid på del-letande hos grossister för min skull.
Tyckte dom var värda lite reklam, men ni som bor i Västerås: Åk till Erlandssons och prova dom när ni tröttnar på Mekonomen och Autoexperten!
Fingertoppskänsla