Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Glooie
Jag mailade Polestar för några veckor sen och frågade när optimeringen kommer till XC70 D4 AWD, svaret blev att dom siktar på att släppa den i mitten av sommaren, så man får väl hålla sig till tåls några månader till...
av Desmodue
Verdi skrev:
Gabriel skrev:Ger väl bara 20Nm, är det ens värt kostnaden?
Visst, det verkar ju ge en del effekt i de högre varvtalsregistret, men dessa motorer trivs ju väldigt bra under 2000rpm, det är där man(jag) vill ha ett tillskott.
Nej, 95% av tiden kommer du inte känna någon som helst skillnad. Det är vid fullgas-accelerationer som det kommer märkas. Omkörningar, motorvägspåfarter o dyl.

Hade jag haft bilen privat hade jag nog tvekat. Så stor skillnad lär det inte bli.
Har man automat så är det som natt och dag, det är stor skillnad. Det är inte bara hk och Nm som skiljer.
Jag har det i dag och vilken skillnad.
av eijo
Japp, jag väntar också otåligt... 8)
Gissar att det hänger på att D5 ska vara slutsålda hos handlarna. Bilia visar inga D5 lagerbilar, men 273 D4 i lager så det finns hopp!
av Daniel73
Kolla med PST, jag hade lptimeringen installerad 3 veckor innan den fanns officiellt på Polestars hemsida.
av maswak02
Jag skickade en fråga till Polestar nu på morgonen och väntar ivrigt på svar. Jag har inte fått min bil än, den är på väg från Göteborg, och då jag förhandlade till mig optimering vid köpet skulle jag helst vilja att det installerades inför leveransen. :D
Användarvisningsbild
av Perra83
maswak02 skrev: Jag har inte fått min bil än, den är på väg från Göteborg, och då jag förhandlade till mig optimering vid köpet skulle jag helst vilja att det installerades inför leveransen. :D
Vill du inte köra utan Polestar ett tag så du vet att det blir skillnad?
av maswak02
Perra83 skrev:
maswak02 skrev: Jag har inte fått min bil än, den är på väg från Göteborg, och då jag förhandlade till mig optimering vid köpet skulle jag helst vilja att det installerades inför leveransen. :D
Nä, jag har inte det behovet i och med att optimeringen ändå ingår i priset. Det tar ju mer tid att åka tillbaka för enbart installation av programvaran.
Användarvisningsbild
av Perra83
maswak02 skrev:
Perra83 skrev:
Nä, jag har inte det behovet i och med att optimeringen ändå ingår i priset. Det tar ju mer tid att åka tillbaka för enbart installation av programvaran.
Det är sant. Se till så återförsäljaren registrerings besiktar bilen åt dig med Polestar. Då sparar du ytterligare 630kr :lol:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]