Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P210
andersuw skrev:Apropå trådens huvudtema: Jag pratar helt öppet med personalen hos min Volvo ÅF om att jag har VIDA med DiCE och använder dem på båda mina bilar....
Dito! Underlättar ju alla felsökningar med lite mer fakta och teorier, berättar man t.ex. att man haft ögonen på felet som kommit och gått och har ett par utskrifter med sig har ju även de lättare att sätta rätt diagnos, och de slipper börja med att läsa ut samma felkoder igen och radera för att se om de återkommer, likaså är de alltid glada när jag kommer med en lista artikelnr på grejor jag vill ha så de slipper sitta och leta fram dem.. VIDA är bra på mycket!
Likaså får man bättre dialog med serviceteknikerna då de begriper att man vet vad man snackar om och är intresserad och insatt i sin bils teknik.
Användarvisningsbild
av Perra83
Samma här.
Hade läst ut felkoder och de återkom på ett keylesshandtag. Var bara att boka tid för byte.
Måste vara tråkigt för mekanikerna att bara läsa ut felkoder och sedan be folk återkomma om felet är kvar. Handlaren tjänar någon krona men ändå.
Användarvisningsbild
av Mikesh89
P210 skrev:Ca 800kr. Köpte min på Ali, finns säljare på eBay också.
http://www.aliexpress.com/item/2014-New ... .29.EwvdT0
Trimma kan du inte, inte heller ladda ned några andra nya mjukvaror från Volvo heller.
Men som sagt, har aldrig ångrat köpet, mycket användbart!
Vad för dator behöver man ? Har bara en MacBook misstänker att denna inte fungerar till det ?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av andersuw
StefanN skrev:Finns det ingen som löst att man kan köra Vida på mac? Har inget annat hemma och vill bara komma åt artikelnummer och monteringsanvisningar, behöver inte koppla upp bilen.
Den här installationen, som är den jag själv använder, skall enligt säljaren gå att köra även på "MACOS", vilket jag tolkar som att det skall funka på Mac.

http://www.ebay.com/itm/2014D-HQ-Volvo- ... 1633882026

Föreslår att du skickar säljaren ett meddelande via meddelandefunktionen på ebay och hör dig för om möjligheterna att få köpa bara mjukvaran, inte DiCEn, om det nu bara är VIDA du behöver. Det verkar vara en bra kille och jag fick mina frågor raskt och ordentligt besvarade både före och efter köp. Fast jag förstår inte riktigt varför du inte tycker dig behöva koppla upp dig mot bilen ibland.

OBS att den version av VIDA som normalt följer med är den engelska versionen. Han har dock även en svensk version. Där finns emellertid inte EWD (Electronic Wiring Diagrams, d.v.s. kopplingsscheman) med. Själv har jag båda versionerna, den ena på min portabla och den andra på min stationära burk.

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en ani[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]