Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daniel73
VolvoB20 skrev:
Daniel73 skrev:
VolvoB20 skrev:O jag som hatar all rå knottrig ABS plast på min XC70 som inte tål avfettning, solbleks och inte kan hållas ren, poleras eller vaxas.
Ultima trim & tire guard gör underverk, lätt att applicera också.
Det räddar inte blekt plast men det bevarar den och der pärleffekt på plasten=lättvättat.
Visst men en bra lackonservering håller ju lacken lättvättad i två år, sådant där får man ju slaska med titt som tätt tycker jag.
Inte lacken, plasten....
10 min jobb efter tvätt varannan månad.
Användarvisningsbild
av EjS
VolvoB20 skrev:O jag som hatar all rå knottrig ABS plast på min XC70 som inte tål avfettning, solbleks och inte kan hållas ren, poleras eller vaxas.
B20 - håller du på att bli gammal? Det skulle bli 12 svar innan vi fick din åsikt om plasten.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
EjS skrev:
B20 - håller du på att bli gammal? Det skulle bli 12 svar innan vi fick din åsikt om plasten.
Helt rätt Ejs, jag börjar bli gammal När jag var yngre hade jag tid och energi att jämt hålla på och kladda med "svart vinylglans" på plastskräpet.

Nu vill jag bara att det sköter sig själv. Det blev 12 svar för jag var ute o tvättade bilen, smutsen rann av direkt från lacken utan ansträngning eller rengöringsmedel för den är hal pga lackkonserveringen o ingen smuts fäster. Suvveränt.....

Plasten däremot är en bedrövelse att få helt mattsvart så här i vägsalt-tider.... och vad pågår bakom dessa med allt saltlake som rinner in i mellan paneler o bil.

Läste på Facebook att erbjudandet skull[…]

Abs ring bak V50 AWD

AK24.se. hela drivaxel för 1469 kr

Har du bytt till en "annan" stol s&ari[…]

kabeldragning xc60 2016

Nu vet jag inte om det är likadant på x[…]