Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
Har kört med Trico Neuform i många år, de har dock alltid behövts bytas innan varje vinter för att torkarna ska leverera felfritt. Gick förra november över till wipers egna och de fungerar för mig från dag ett och i dagsläget bättre än Tricos, baktorkaren är Bosch då wipers inte då iaf hade EMV på denna (EMV=Eget VaruMärke).

Dock har denna vintern som var varit mild och kanske inte riktigt kan jämföras med tidigare då Tricos brukats av mig, samt att jag kört mindre landväg och därmed fått mindre smuts på rutan av andra bilister som kan slita på torkarna. Hur som är jag iaf nöjd med wipers
av dannesk
Jag hade Biltemas Ultablade på min V70 sedan åkte de av ganska omgående. För hårt gummi/metall i bladet gjorde att de inte kunde följa rutan samt att de glappade i infästningen i armen, de var någon mm för små så det glappade när torkarna vände. Bytte till Valeo och de har funkat perfekt i ca 1000mil nu.
Användarvisningsbild
av Steffe3
Klart nöjd med mina Bosch.

Kört Wipers egna och Biltemas varianter, men ingen av dom har fungerat bra speciellt länge, medans Boschen funkade klockrent direkt från bytet fram tills nu (och funkar fortfarande bra). Visserligen bara ~4 månader hittills, men ändå ;p
Kör biltemas och är riktigt nöjd...
Är B L A (håller på med en massa och är hyffsat påläst på det mesta) Processoperatör så jag har ingen knytning till de olika leverantörerna BTW
Användarvisningsbild
av palmqvist
Någon som provat champions torkarblad? De blev bäst i något test jag såg
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Lite länge upp i tråden har jag skrivit om Champion.
Användarvisningsbild
av gooose
Har altid kört med Volvos org blad och vart irriterad på att det inte gör rent på ner gång framför föraren Detta sen vintern 2011 då jag köpte min XC70 II
Vart så irriterad en vinter upp till fjällen att jag skulle sälja skiten ...Mao riktigt trött (då frugans V70 N alltid vart bra både med spolning och bladen)
Det finns inget värre än att inte se ut riktigt..

Men så för familje friden en dag så åkte Jag med till Ullared Kvinnornas Mekka

Jag strosar runt blad hyllorna och ser Bosch Aero Twin 270:- Detta är ju Gratis jämfört med org bladen så jag köper för att testa
När vi kommer ut till bilen så har jag "turen" att det regnar så jag ställer mej i regnet och byter blad blir väl idiot förklarad av "någon" jag känner väl ;-//

Men dessa Bosch blad är helt underbara så pass att jag idiot förklarar mej själv och undrar varför jag inte testat med annat fabrikat tidigare så irriterande som det har vart

Så nu 700 mil senare är dom fortfarande lika bra :D

Bosch Aero Twin Helt klart värt att testa om du inte är nöjd idag med det du har

//Gooose
av prahna
Köpte Biltemas Aeroblad till min gamla bil, sådan skit. Efter en månad var de lika dåliga som 6mån gamla Volvo original. Goose, jag tror nog Bosch is the shit, de brukar göra bra saker.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Köpte Bosch Aero twin från wipers och är riktigt nöjd.
Blir inte längre den tjocka vatten randen när torkaren går ner.
Har tidigare haft
Champion
Wipers
Volvo
Och volvo bladet var sämst med tanke på randen men wipers blad höll inte speciellt länge.
Så jag har haft 3 uppsättningar blad under 2 år och 6000 mil.
Förhållandevis bra men aldrig varit nöjd med resultatet på någon av dem.
Ska bli kul att se hur länge Bosch bladen håller.
Biltema blev bäst i test...
Transmissionsolja till M66

Hej, Frågan gäller en v70 2011, D3, ma[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]