Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

27xxx. Haft dim'en på omlödning precis. Bytt kondensor, shimsat kompressorn. ABS-krans VF,drivaxel HF, Hjullager HF bytta. Gasspjället börjar sjunga på sista versen. Motor och låda går PRIMA
av PromB
Volvo 2.4 140 hk - 06
15900 mil kört, köptes med 14800 mil på mätaren (2015)

Saker jag har bytt/ordnat:
Kamrem, bromsbackar båda, bromsskivor båda bak, bromsok höger bak, tändstift, luftfilter, multifilter, bränslefilter, motorolja, oljefilter, två nya högtalare + 2 galler, bromsbelägg bak, handslipat alla fyra sommardäck, gångjärn tanklocket, länkarmar fram båda, bromsbelägg båda fram, fjäderlager båda fram, båda stötdämpare bak, bytt sida på svängstoppen och båda krängningshämmarestagen.

Ska bytas:
Övre motorfäste, koppling.

Ligger väl nära 20.000kr i utgifter än så länge och slutar väl runt 30.000 allt som allt.

Inställd på att detta ska bli en volvo som rullar läääääääääääääääääääänge.
Senast redigerad av 3 PromB, redigerad totalt 0 gång.
av Angus
XC70 2004 D5 18000 mil även kallad "porslinspojken" då den har den fula ovanan att gå sönder hela tiden, den är mao allt annat än en "slitvarg". Tappar skruvar och muttrar medan man står och tittar på den :evil:
Hur känns era långmilare då? Känns är väl relativt men på en skala av fabriksny och nybilsldoft till fallfärdig och utan en knarrfri osprucken panel? Den längst milade nyare bilen jag har erfarenhet av var en V70N -01 med cirka 23000 mil på mätaren. Kändes väl helt okej. Lite knarr och några skönhetsfläckar men inget att klaga på. Hur känns en 50000-mils bil t.ex?
Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Skaplig tvätthög det skulle bli, jag sni[…]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]