Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alexas
Jag föreslår då att ni ringer Volvos support för då vet de inte om det. Det enda de vet är att det är ett problem med iPhone appen.
av mikebike
Alexas skrev:Jag föreslår då att ni ringer Volvos support för då vet de inte om det. Det enda de vet är att det är ett problem med iPhone appen.
Jag har felanmält via appen (länkad till en hemsida).
av ulf68
Jag har samma problem som mikebike.
Ser antal liter som finns kvar på hemsidan men inte i appen, där finns inget alls om bränslemängd. Och jag har iPhone.
Det funkade fram tills jag bytte bil i förra veckan. Mot min 2013 fungerade det klockrent, men med den nya 2016 så försvann bränsleinformationen i appen men finns kvar på hemsidan.
Jag är ganska säker på att appen inte bryggar infon eftersom bilen kommunicerar med en server som sedan skickar all info till hemsidan respektive appen.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Har inte tänkt på det förrän nu i min gamla bil fungerar bränslemätaren i VOC appen (android) nu däremot syns inget dock står det hur många liter till tom tank på översikten (HEM)
Användarvisningsbild
av palmqvist
Yes, nu ser jag oxå bränsle ⛽ mätaren, har Android. Vet dock inte om den stämmer
av mikebike
Detta är skummare än skumt! :roll:

Jag kollade i appen och det såg ut som vanligt (testade två gånger). Sedan loggade jag in på hemsidan och den såg också ut som vanligt.
Plötsligt ändrades stapeln med bränslenivån till drygt 7 fält. Efter att jag startat om appen så visar den stapeln också typ 70%.
av ulf68
Det är inte så att det stämmer med att du har 70% kvar?
Jag tror att det helt enkelt varit problem med på serversidan och fel eller inget värde har visats i app respektive hemsida.
Nu verkar det som om de fixat det och det gör att värdena justeras och visas rätt. Eller som i mitt fal börjar visas över huvud taget.
Användarvisningsbild
av joel80
Min har börjat fungera igen den också.. använder Android-versionen.
av mikebike
ulf68 skrev:Det är inte så att det stämmer med att du har 70% kvar?
Ja, det stämmer nog, förut visade både app och hemsida 100% hela tiden.

Jag fick ett svar på min felanmälan och de håller på med uppdateringar av VOC och det kan förekomma felaktiga värden från och till....

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]