Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ahlis1
Jag ska teckna serviceavtalet för 99:-/mån för min MY16, det blir 3564:- för tre års service vilket är otroligt billigt :D Ordinariepriset för serviceavtalet är 9500:- och ca 12000:- om man betalar över disk vid de tre första servicetillfällena.
av Gabriel
Är det säkert att det är tre st tillfällen som ingår, så att det inte är upp till max 4500mil?

Behövde du låna pengar av volvofinans för att få detta erbjudande om 99kr/mån eller får alla som köper en ny bil det?
av ahlis1
Det stämmer att det är max 4500mil. Jag kör inte så mycket på tre år så för mig blir det 3 servicetillfällen. Ja man behöver låna 50k som sagt men den högre räntekostnaden för det lånet är försumbart i förhållande till vad jag sparar på servicen.
2:a servicen är dyr, över 6000:- så även om man kör mer än milbegränsningen så går nog kalkylen ihop.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag skulle få betala 214kr/mån för 6kmil på tre år, för serviceavtal. Så det drar iväg lite om man kör mer än 1500mil/år.

3.95% i ränta blev jag erbjuden i Tisdags i en offert.
av ahlis1
Gabriel skrev:Vad fick du för ränta av volvofinans i dagsläget?
Har inte kommit så långt än, bilen kommer först i oktober.
Men egentligen spelar räntan ingen större roll, det är ju bara 50k på 3 år.
av perhall
Min kollega uppgav 2000 mil om året, vilket skulle ge 278 per månad i servicekostnad men vid lån 50 000 på tre år till 3,8% blir serviceavtalet gratis under perioden. Räntan blir ju ca 3 000 efter skatteavdrag. värdet av servicen 10-12 000.

Kanske det inte gäller MY16 men han fick med det, inte ovanligt att säljarna missar saker...
/PH
av Gabriel
Jag fick snabbt svar av volvofinans som meddelar att priset för ett serviceavtal sätts av varje enskild volvohandlare, så min tolkning är att det antagligen finns möjlighet till prutning och/eller paketlösningar vid bilköp.
Användarvisningsbild
av apersson850
Så är det nog. Tänk på att man måste börja betala servicen bums, trots att det dröjer ett tag innan den ska göras. Jag kör ungefär 4000 mil/år. Jag såg inte det som intressant med serviceavtal när jag köpte min bil. Nu lånade jag ju inte till min bil, så jag har ingen uppfattning om vilka räntor som kan gälla då. Listpriset var i alla fall 560000 kronor år 2011, når jag köpte min med årsmodell 2012. Den kostade i praktiken 495000. Värdeminskningen år 4-6 är ju betydligt mindre än år 0-3, och det är ju också en kostnad som man måste räkna med.

Jag provade att bygga en så lik bil som möjligt på "Bygg min Volvo" idag. Det går inte att göra en identisk, för somligt går inte att få likadant idag, men den landade i alla fall på ett listpris på 511630 kronor. Så 50000 billigare är den nu.

Beskrivning på min bil från minvolvo:

Färg: Twilight Bronze Met 700
Klädsel: FL0G00
Modell: XC70
Modellår: 2012
Motor: D5
Styrning: Vänster
Utrustningsnivå: Summum
Växellåda: Automat

3 spoke leather steering
Adaptiv konst.farth, kollvarn. och autobroms
BLIS: Kamera för döda vinkeln